معلم محترم همین تک جمله‌ای را که به انگلیسی نوشته، نتوانسته به فارسی درست ترجمه کند و جملات بی‌ربط و پر ایرادی به جای ترجمه متن اصلی در دست خود بالا برده است.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

*******

اندیشه های ضدانقلابی مشاور آقای روحانی

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است/ خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی + فیلمدکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: تدریجاً پرده‌ها از شبه گفتمان اعتدال کنار زده می‌شود و افراط گری آن در نفی اسلام انقلابی و ترویج اسلام آمریکایی نمایان می‌گردد. بررسی نظرات محمود سریع القلم به عنوان تئوریسین شبه گفتمان اعتدال، بیش از پیش جنبه های ضدانقلابی این گفتمان را نشان می‌دهد.

اسلام و انقلاب مانع تعامل و توسعه

سریع القلم در کتاب ایران و جهانی‌شدن، چالش‌ها و راه‌حل‌ها، صفحه 124-125 می‌نویسد: «واقعیت این است که اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اسلامی رفتار کند و اسلام را راهنمای تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود قرار دهد، مسلم است که نمی‌تواند با جهانی که بر مبنای سرمایه‌داری، قدرت نظامی صرف و ائتلاف‌های صرفاً مبتنی بر قدرت است، همکاری و مناسبات راهبردی برقرار کند. جهان بر اساس عدالت مدیریت نمی‌شود... بنابراین، اگر فرد و نهادی در اتخاذ تفکر و راهنمای اسلامی بخواهد حداکثرگرا باشد، به طور مسلم با این جهان مشکل پیدا خواهد کرد و به خصوص در تفکر شیعی که عدالت خواهی ملاک اصلی آن است، مشکلات به مراتب بیشتر خواهد بود.»

نتیجه

بر اساس اندیشه های ضدانقلابی آقای سریع القلم، جمهوری اسلامی ایران تنها با دست کشیدن از رویکرد اسلام گرایانه و آرمان خواهانه خود می‌تواند به تعامل با جهان و توسعه برسد. آثار این تفکر را به وضوح می‌توان در شبه گفتمان اعتدال و نفی اسلام انقلابی توسط آقای روحانی، مشاهده نمود.

خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است/ خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی + فیلممهندس عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی‌اش با تبریک روز میلاد حضرت ابالفضل می‌نویسد: در دیدار خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم با رهبری معظم، جانباز عزیز افغانی که با مادر خود آمده بود، اصرار می‌کرد تا رهبری از مادر او بخواهند که اجازه دهد مجدداً به منطقة جنگی برود.

این در حالی بود که پدر و برادرش به دست تروریست های داعش، در دفاع از حرم اهلبیت به شهادت رسیده بودند!

ظاهراً رهبری فرموده‌اند که هرگز چنین توصیه‌ای به این مادر بزرگوار شهید نمی‌کنند. فرموده‌اند شما وظیفه‌تان را انجام دادید.

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است

سیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: بی بی سی فارسی عکسی را منتشر کرده که در آن یک معلم زبان به صورت کاملاً خودجوش طی دست نوشتی، خطاب به آقایان ظریف و روحانی می‌گوید من به انگلیسی صحبت کردن شما در مجامع بین المللی افتخار می‌کنم و شما الگوی کلاس انگلیسی من هستید.

نکته اول و خنده دار ماجرا این است که این معلم محترم همین تک جمله ای را که به انگلیسی نوشته، نتوانسته به فارسی درست ترجمه کند و جملات بی ربط و پر ایرادی به جای ترجمه متن اصلی در دست خود بالا برده است. ترجمه صحیح متنی که به انگلیسی نوشته این است:‌ «من به انگلیسی صحبت کردن شما افتخار می‌کنم و همواره در کلاس های انگلیسی خود، شما را برای عبرت دیگران تنبیه می‌کنم!» (make an example of sb یک اصطلاح است به معنی کسی را مایه عبرت دیگران قرار دادن و کسی را برای عبرت دیگران تنبیه کردن).

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است/ خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی

نکته دوم این است که آقای روحانی نه در مجامع بین المللی انگلیسی صحبت می‌کنند و نه خود ادعای تسلط به انگلیسی را دارند. یک بار یک جمله انگلیسی به اصرار امانپور در گفت و گو با سی ان ان به زبان آوردند که شرح آن را نمی‌توان نوشت، باید فیلمش را در پست بعدی ببینید!

از آن معلم محترم نیز تقاضا داریم به خاطر اینکه شاگردانشان بتوانند بهره‌ای از کلاس ایشان ببرند، اندکی مطالعه فرمایند؛ «الگوی» خود را هم تغییر دهند شاید مفید باشد!

{$sepehr_media_1533670_400_300}

گروگان‌گیری بودجه صدا و سیما توسط دولت

دکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: کنجکاوی در باره چرایی تغییر زودهنگام دکتر سرافرار در فضای رسمی و غیررسمی رسانه‌ها مشهود است. قبل اینکه چرایی را بدانیم این کار را حسن بدانیم که نباید مسولیت ها را معطل اشخاصی کرد که به هر دلیل امکان ادامه کار برایشان میسر نیست. نباید به بهانه عدم اتمام حکم یا رودربایسی های شخصی مسولیت را به شانس و مرور زمان سپرد. الان چند ماه است در بیرون ودرون دولت عده ای منتظر تغییرند و افراد در معرض هم از طویل شدن پروسه حذف یا جابجایی خود خسته شده‌اند که دکتر هاشمی وزیر بهداشت -علیرغم اینکه خود در معرض تغییر نیست- به این وقت کشی اعتراض نمود. اما در خصوص علت استعفای دکتر سرافرار براساس آنچه در 18 ما گذشته از دور تعقیب می‌کردم می‌توان نکات ذیل را مورد توجه قرار داد:

1- هیچ دولتی به اندازه دولت مستقر به صدا وسیما بی مهری نکرد که خود سرافراز از ان با عنوان "گروگان گیری" بودجه نام می‌برد. دولت تزلزل در پایگاه اجتماعی خود را از چشم سیما می‌دید یا توقع داشت سیما آن را جبران کند. عدم پخش صحنه حضور مردم در استقبال از رییس جمهور در ساری و اسلامشهر نشان داد سیما آبروپایی می‌کند اما باز هم دولت راضی نمی‌شود و نشد.

2- حواشی سازی برای سرافراز که اهل دنیا نیست طاقت‌فرسا و از حوصله وی خارج است بدون تردید پاکدستی و سبک مدیریی ایشان برای برخی خوشایند نبود.

3- سرافراز اهل قاطی شدن و مشورت به صورت قابل قبولی نیست. در دستگاه عریض و طویل و پیچیده رسانه ملی این نقیصه خیلی زود خود را نشان می‌دهد.

4- بیماری جسمی و کمر درد که استرس هم آن را افزایش می‌دهد هم می‌تواند در تصمیم ایشان مؤثر باشد.

دهان‌ها بسته؛ اینجا دانشگاه صنعت نفت است!

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است/ خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی + فیلمحمید رسایی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: داستان سریالی عدم مجوزها در دانشگاه صنعت نفت به ایستگاه نقد قراردادهای نفتی رسید و هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه ورود حمید رسایی و مسعود میرکاظمی را به دانشگاه ممنوع اعلام کرد. دانشگاه صنعت نفت یا به عبارت بهتر حیاط خلوت جناب زنگنه به نظر همچنان بنا ندارد دست از حرکات سرهنگی در حوزه فرهنگی بردارد.

پس از روی کارآمدن عبدالنبی هاشمی رئیس دانشگاه نفت در این دو سال اخیر نقد به معنی کامل در دانشگاه صنعت نفت به صلابه کشیده شده و صدای منتقد در حلقوم خشک می‌شود!

البته دایره تنگ نظری در دانشگاه نفت محدود به نقد دولت نیست و دانشگاه حتی اجازه نقد دولت آمریکا را هم به تشکل های دانشجویی نمی‌دهد و چندی پیش دانشگاه همزمان با یوم الله ۱۳ آبان، این یادگار انقلاب اسلامی و یادآور شهدای دانش آموز، با یک سری اقدامات گاز انبری صدای مرگ بر آمریکا دانشگاهیان را در نطفه خاموش کرده و مجوز تمامی برنامه های ۱۳ آبان این دانشگاه را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده بود.

شخصیت‌ها و سخنرانان سیاسی که محلی از اعراب ندارند و به هیچ وجه دانشگاه نفت اجازه حضور در دانشگاه را به آن‌ها نمی‌دهد و فقط افراد همسو با دولت مجوز حضور و سخنرانی در دانشگاه نفت را دارند.

لیست بلندبالای از افرادی را می‌توان شمرد که در همین چند ماه اخیر دانشگاه نفت از حضور آن‌ها در دانشگاه جلوگیری کرده است، از حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین تا حمید رسایی و نبویان از نمایندگان مجلس که به بهانه های واهی هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه نفت با تابلوی ورود ممنوع جلوی این افراد گرفته است.

سرباز حقیقت یا پیرو بیگانه/اینفوگرافیک

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای با انتشار اینفوگرافیکی به مرور ویژگی‌های افسران جوان جنگ نرم پرداخته است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

بی‌سوادی معلم زبانی که الگویش رییس جمهور است/ خاطره ضرغامی از جواب منفی رهبری به مدافع حرم افغانی

حتمیتی که بسته به هنرمندی سیستم عامل «پادمان نظام» می‌تواند در حد فاصل مواجهه «نرم افزارانه یا سخت افزارانه» آن «کـُلیه پیوندی» را «قِلــِق گیری» کند!

چه کسی به رفتار حامیان مینو خالقی رسیدگی خواهد کرد؟

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: ادمین کانالی که تصاویر اثبات کننده عدم صلاحیت مینو خالقی را منتشر کرد، بازداشت شده است. صدایی هم از سینه چاکان آزادی بیان درنیامده است. فرض کنیم او خطایی کرده باشد؛ سؤال این است: به رفتار خالقی که مرتکب جرم مشهود شده، مردم را فریب داده و به نهادهای نظام افترا زده، و حامیان او که اعتبار و عزت نظام اسلامی و حرمت قانون را زیر پا گذاشتند، چه کسی رسیدگی خواهد کرد؟

پی نوشت: هیئت عالی حل اختلاف قوا هم رأی شورای نگهبان را تأیید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    عجب معلم زبان بی عقلی... مجبوری آخه... نه مجبوری؟؟ نهههه خداییش مجبوری؟؟
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خخ معلم زبان باحالیه....
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    معلم زبان فقط احمدی نژاد -how are you -yes yes خخخخخخخ
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خب علی آبادی هم مجبور بود ؟؟ معاون دولت مطبوعه رو میگم
  • محمدمهدی دریجانی ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    معلم زبان عزیز همین چند روزپیش آقا درمورد زبان انگلیسی صحبتهای جالبی داشتند ازت خواهش میکنم به دقت مطالعه شون کنید امیدوارم متوجه بحث بشید
  • تواب ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    توجه کردین که طرفداران دولت کنونی فقط تمسخر میکنند،در زمان دولت قبل درسته یه ایراداتی بود ولی خبر از کارهای ناپسندی مانند دفن انواع محصولات کشاورزی و یا زانو زدن پیش بنده خدا یا التماس پیش کدخدا ،بتن ریزی روی دستاوردهای هسته ای،ناسزا گویی به منتقدین،انعقاد قرارداد زیر سم اسب و.....نبود.اگر در دولت قبل چنین اتفاقاتی افتاده بود همه جز مجتهدین اعلم میشدندو حکم صادر میکدند،بابا انصاف هم خوب چیزیه
  • ایرانی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    معلم زبان فقط احمدی نژاد one دقیقه
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    دوست عزیز معلم : خوب بود قبل از پرینت گرفتن در دیکشنری انگلیسی به انگلیسی چک می کردید بعد پرینت می گرفتید ثانیا صحبت کردن این آقایان هم نمی تواند ملاک باشد من هم انگلیسی خوانده ام با اساتید زیادی سرو کار داشته ام فکر می کنم جناب دکتر مشفقی در دانشگاه اصفهان ( 25 سال است ایشان را ندیده ام) مدل خوبی برای تقلید صحبت کردن انگلیسی باشد دکترپیمان - دکتر بیرجندی - دکترکوشا - دکترافقری- دکترخیابانی اینها الگوی زیان هستند نه ظریف و روحانی . کمی منطقی باش برادر
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    کی میشه به جای اینکه از هم ایراد بگیریم سعی کنیم اول ایرادهای خودمون رو درست کنیم!حیف این همه منابع و سرمایه نیست که اینجور داریم هدر میدیم؟!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    معلم زبان فقط احمدی نژاد
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا وکیلی انگلیسیها اینقدر برای همین معلم احترام قائل هستند که این بیچاره خودش را برای انگلیس بزک کرده است من می گویم اصلا اعتناءبه او نمی کنند بیا قدر فارسی را با هم بدانیم تا قدرمان بداند
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    بپا راه رفتن خودت یادت نره تمام مشکل ما از وادادگیست
  • علی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    همه در انتظار دکتر جلیلی و سال ۹۶ باشید دکتر جلیلی با اقتدار خواهد آمد
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    آبرووووووووو.مشرق باید از این معلم عذرخواهی کنی و حلالیت بطلبی میتونی از مراکز پاسخگویی سوال کنی .اگه اعتقاد داری!!!!
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    how r u? yes yes yes
  • علی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    همه در انتظار دکتر جلیلی و سال ۹۶ باشید دکتر جلیلی با اقتدار خواهد آمد
  • دبیردبیرستانهای تهران ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    به عنوان یه همکارتان عرض میکنم خدمتتان آقای معلم زبان کرمانی!کلاغ آمدراه رفتن کبک رابیاموزدراه رفتن خودش راهم فراموش کردواین واقعاگویای حال شماوهمفکران باسوادتان است.
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا نظرات دکتر سریع القلم به کل در جهت تمجید از مکتب شیعه بوده حالا تو چه طوری از اون جملات اون نتیجه رو گرفتی دیگه خدا داند.!
  • رضا ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا جای تاسف داره با امثال این گونه معلمهای بی سواد که آبروی بقیه معلمها رو می برن
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    کاش معلم زبان ما این بود ، هممون بیست می شدیم . چون همه غلط ها رو صحیح فرض می کرد .
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اتّفاقاً ضعف ( و نه بی سوادی) این معلّم شریف، بهترین گواه بر نیاز کشور به آموزش بهتر این زبان در تمام سطوح می باشد.
  • خخخ ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    الان معلوم شد نه تنها بی سواد بلکه جاهل کیه .بی سواد هم که هستین خدا رو شکر دلواپسا .خخخخخ
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    چقدر دکان ودستگاه برای آموزش زبان انگلیسی درست شده اما نتیجه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    وان دقیقه
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    در سطر اول هم کلمه dear رو ترجمه نکرده . انگار خیلی عجله داشته برا خودشیرین کنی؟!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس