حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از ثبت خاطرات ناخدایکم هوشنگ صمدی در قالب کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» سپاسگزاری کرد و گفت: ما محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستیم و باید از این گنج مراقبت کنیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه بزرگداشت تکاوران دریایی مدافع خرمشهر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیب حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیرسرتیپ احمد‌رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده پدافند ارتش و شماری دیگر از فرماندهان ارشد ارتش در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

نقش ارتش در حماسه خرمشهر
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این برنامه به درگذشت امیرسرتیپ سلیمان‌جاه و بانو صدیقه حکمت، همسر شهید سرلشگر عباس بابایی اشاره کرد و گفت: چه زیباست که آزادی خرمشهر را همراه با فرماندهان بزرگی که در جنگ تحمیلی و در دفاع از این شهر نقش‌آفرینش کرده‌اند به خاطر می‌آوریم.

وی ادامه داد: خرمشهر 19 ماه (678 روز) در اسارت بود و پس از اجرای 4 عملیات آزاد شد. نقش ارتش و دانشجویان دانشکده افسری در اجرای این عملیات انکار‌ناپذیر است. در این همایش‌ها قصد داریم جوانان را با رشادت‌های رزمندگان در دفاع از خرمشهر آشنا کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اهمیت بیان خاطرات آزادسازی جنگ تحمیلی گفت: اهمیت بازگویی این خاطرات و نوشتن کتاب‌هایی از این خاطرات این است که از تحریف و فراموشی دفاع مقدس جلوگیری می‌شود.

وی از ناخدا یکم هوشنگ صمدی، فرمانده تکاوران مدافع خرمشهر برای چاپ خاطراتش در کتابی به نام «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» سپاسگزاری کرد و گفت: در زمان تصدی دکتر بهمن کارگر بر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تعامل خوبی با این سازمان ایجاد شده است که زمینه را برای انتشار کتاب‌ها و فیلم‌هایی درباره نقش ارتش در دفاع مقدس فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان گنج یاد می‌کنند ما نیازمند این گنجینه هستیم و باید از آن مراقبت کنیم زیرا به فرهنگ دفاع مقدس محتاجیم.
 
جاودانی حماسه خرمشهر در قلب تاریخ
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه به حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این حماسه در تاریخ جهان جاودان می‌ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های نظامی خواست تا از بازنشستگان پیش از سال 1386 حمایتی در شان خدمت آن‌ها به نظام اسلامی داشته باشند.

توزیع برگه‌های ثبت تاریخ شفاهی
در خلال این برنامه که با حضور خانواده شهیدان و رزمندگان تکاور نیروی دریایی و امدادگران ارتشی در جنگ تحمیلی برگزار شد، فرم‌هایی برای ثبت خاطرات آنان در قالب کتابی به نام «مقاومت تکاوران دریایی خرمشهر» توزیع شد. این کتاب را انتشارات اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منتشر خواهد کرد.
 
همچنین در ادامه از ناخدایکم هوشنگ صمدی، راوی کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» و شماری دیگر از تکاوران جانباز نیروی دریایی که در حماسه خرمشهر نقش‌آفرینی کردند، با اهدای لوح سپاس و حلقه گل، قدردانی شد.
* ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس