کد خبر 638268
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

پلیس فرانسه و تظاهرکنندگان حامی پناهجویان مقیم اردوگاه کاله در شمال فرانسه، روز شنبه همزمان با آمادگی دولت پاریس برای تعطیلی این اردوگاه درگیر شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش اقدام به متفرق کردن صدها نفر از معترضان مدافع ساکن این اردوگاه کرد.

معترضان شامل فعالان گروه های حامی مهاجران، نامزد چپ افراطی و خود پناهجویان می گویند هدف این تظاهرات، ابراز همبستگی با پناهجویان ساکن در این اردوگاه بود که قرار است بزودی تخلیه شود.

صدها نفر از معترضان با اتوبوس از شهرهای دیگر به این منطقه آمدند و با نیروهای پلیس که برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد و مانع ورود آنها به مرکز این شهر شد، مواجه شدند.

وزارت کشور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که پنج نفر از ماموران پلیس و یک خبرنگار جراحات سطحی برداشته اند.

«وینست برتون» از مقام های منطقه ای فرانسه گفت تظاهرکنندگان به طرف پلیس سنگ پرتاب کردند و برپایی این تظاهرات به دلیل «متشنج بودن اوضاع» منع شده بود.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه متعهد شده که این اردوگاه را تا پایان سال جاری میلادی تخلیه کند و همزمان با بررسی تقاضای پناهندگی شان، هزاران نفر از پناهجویان و مهاجران ساکن آن را به اردوگاه های دیگری در فرانسه منتقل کند.

این اردوگاه که ساکنان آن در شرایطی غیرقانونی و دشوار بسر می برند، به یکی از محورهای مورد توجه در بحران مهاجرت در اروپا و نمادی از شکست دولت فرانسه برای یافتن راه حلی برای پناهجویانی بدل شده که به امید عزیمت به انگلیس در این اردوگاه جمع شده اند.

کاله فرانسه، از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره و مهاجر عمدتا از افغانستان، سودان و عراق تبدیل شده است که منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.

مقام های رسمی فرانسه شمار ساکنان زاغه جنگل را شش هزار و 500 تا هفت هزار و 500 نفر اعلام می کنند و سازمان های غیر دولتی فعال در منطقه، تعداد ساکنان آن را 10 هزار نفر می دانند.

مسئولان فرانسوی با دستور مراجع قضایی این کشور، در اواخر ماه ژانویه گذشته (دی- بهمن 94) به بهانه «حفظ امنیت مهاجران» ، نوار 100 متری مجاور جاده کمربندی را از 600 آواره زاغه جنگل تخلیه کردند. مدتی پس از آن نیز نیمه جنوبی این اردوگاه به مساحت 50 هکتار، تخلیه و سپس کاملاً تخریب شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس