کد خبر 657373
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

منابع خبری کره جنوبی اعلام کرده اند که تشنجاتی در مناطق مرزی با کره شمالی رخ داده و همین موضوع باعث شده است تا ارتش این کشور بار دیگر به حال آماده باش کامل درآید.

 به گزارش مشرق، کره جنوبی اعلام کرده است که تنش ها در سرحدات مرزی دو کشور نگران کننده است و به نیروهای نظامی دستور داده شده است برای مقابله با هر تحرکی از سوی کره شمالی آماده باشند.

این چندمین بار طی هفته های گذشته است که کره جنوبی به ارتش خود اعلام آماده باش می دهد و پیشتر اعلام شده بود کره شمالی قصد دارد در موارد مختلف چندین موشک بالستیک پرتاب کند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

کره جنوبی افزوده است که شش سال قبل توپخانه کره شمالی جزیره یونگ پیونگ این کشور را هدف قرار داد که در جریان آن چهار نفر از جمله دو سرباز کشته شدند و با فرارسیدن سالگرد آن اتفاق ، تنش ها در منطقه مرزی بار دیگر بیشتر شده و ارتش نیز باید در حالت آماده باش قرار گیرد.

روزنامه هرالد کره جنوبی می نویسد که از آن زمان به این طرف گشتی های دریایی و نیروی دریایی و زمینی کره جنوبی در مناطق نزدیک به این جزایر و‌آبها و سواحل اطراف آن حضور محسوسی دارند و برنامه های زیادی برای مقابله با تحرکات نظامی کره شمالی تدارک دیده اند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده یک نیروی واکنش سریع ایجاد کرده است که ظرف 24 ساعت می تواند در هر نقطه از کشور که لازم باشد برای رویارویی با کره شمالی مستقر شود.

به افسران نیروی دریایی و زمینی در جبهه های مقدم دستور داده شده است بر خلاف گذشته که همواره در حالت دفاعی و منفعل بوده اند ، برای حمله آماده باشند و حالتی تهاجمی بخود بگیرند.

کره جنوبی از سال 2013 میلادی در آبهای غربی که درگیری زیادی میان دو کشور رخ داده تجهیزات توپخانه و راکت انداز و سکوهای موشکی زیادی ایجاد کرده و از مدل های مختلف موشک های اسکایپ با برد 20 کیلومتر برای حراست از جزایر خود بهره می گیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس