کد خبر 534351
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

در پی اقدام سئول در خارج کردن شهروندان کره جنوبی از پروژه مشترک "کائسونگ"، کره شمالی این منطقه صنعتی را سایت نظامی اعلام کرده و خط ارتباطی اضطراری میان دو کره را قطع می کند.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، پیرو خروج اتباع کره جنوبی از پروژه مشترک منطقه صنعتی "کائسونگ"، میان دو کشور، پیونگ یانگ، خط ارتباطی اضطراری خود با سئول را قطع می کند.

کره شمالی همچنین، پارک صنعتی "کائسونگ" را به عنوان سایت نظامی اعلام کرده است.

گفتنی است، تنش میان پیونگ یانگ و سئول، در پی پرتاب موشک حامل ماهواره توسط کره شمالی و در پی آن، اعتراض شدید سئول، به شکل کم سابقه ای بالا گرفته است. افزایش این تنش ها تا حدی بوده که کره جنوبی روز چهارشنبه، فعالیت مشترکش را با پیونگ یانگ در پروژه "کائسونگ" که یک شهرک صنعتی به حساب می آمد قطع کرده و همه نیرو های خدماتی خود را برای بازگشت به سئول فرا خوانده است.

طی سالهای اخیر، این دومین بار است که دو کره خط ارتباطی اضطراری را با یکدیگر قطع می کنند. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ و در پی شدت گرفتن تنش میان دو کشور بر سر آزمایش نظامی هسته ای  پیونگ یانگ، دو کشور خط ارتباطی اضطراری میان خود را قطع کردند. پیش از این ۱۲۴ کارخانه مشترک میان دو کشور، در این منطقه فعالیت می کردند.

در حال حاضر سه خط ارتباطی اضطراری میان دو کره وجود دارد که یکی از آنها توسط ارتش، دیگری توسط پایگاه سازمان ملل در منطقه بی طرف "پان مون جوم" و دیگری توسط صلیب سرخ مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس