کد خبر 578968
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

با وجود اینکه دو حزب لیکود و اسرائیل بیتونا بر سر کابینه به توافق رسیده‌اند اما مراسم سوگند لیبرمن به عنوان وزیر جنگ جدید یک هفته به تعویق افتاد.

 به گزارش مشرق، یک منبع در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو حزب «اسرائیل بیتونا» و «لیکود» ساعات پایانی شب گذشته (سه‌شنبه) بر سر توسعه ائتلاف حکومتی به توافق رسیده‌اند و احتمالا امروز (چهارشنبه) رسما آن را امضا کنند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی، «بنیامن نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق، «موشه کهلون» وزیر دارایی و «یاروین لوین» وزیر گردشگری جلسه طولانی برای انجام مذاکرات برگزار کردند.

یک منبع در حزب لیکود همچنین اعلام کرد «بنظر می‌رسد اسرائیل بیتونا تصمیم گرفته انعطاف بیشتری درباره پیشنهاد وزیر دارایی نشان داده و از درخواست‌های خود عقب نشینی کند.»

این منبع که نامش فاش نشد با بیان اینکه حتی بعد از توافق لیکود و اسرائیل بیتونا، نتانیاهو باید مشکلاتش را با حزب «بیت یهود» به ریاست «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم حل کند. بنت خواستار انتصاب یک وابسته نظامی به کابینه امنیتی- سیاسی است و لیکود این مسئله را غیرقابل قبول می‌داند.

نفتالی بنت نیز با اعلام عدم عقب نشینی از این مسئله تاکید کرد که در صورت منصوب نشدن وابسته نظامی، حزبش از انتخاب لیبرمن برای وزارت دفاع حمایت نخواهد کرد. وی معتقد است این وابسته نظامی که باید برای همه وزیران انتخب شود، آنها را از امور نظامی آگاه کرده و به انجام وظیفه‌شان کمک می‌کند.

منابع نزدیک به بنت می‌گویند او معتقد است شورای امنیت ملی اسرائیل برای نتانیاهو کار می‌کند و «اگر نتانیاهو همانگونه که با بیت یهود می‌جنگید، با حماس نیز مبارزه می‌کرد، وضعیت اسرائیل اکنون بهتر بود.»

در صورتی که قانونگذاران بیت یهود با انتصاب لیبرمن مقابله کنند، با مخالفت اکثریت «کنست» مواجه خواهد شد.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از مقامات حاضر در مذاکرات خبر داد که بدلیل حل نشدن درخواست‌های اسرائیل بیتونا و بیت یهود، مذاکرات کابینه دوباره تمدید شده و مراسم سوگند خوردن لیبرمن بعنوان وزیر جنگ یک هفته به تاخیر افتاد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس