کد خبر 584584
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

«ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان جاسوسی سیا، ژاپن را بهشت عملیات گسترده سازمان های جاسوسی آمریکا خواند که به صورت همیشگی مقام ها و مردم ژاپن را در کانون کسب اطلاعات قرار داده اند.

 به گزارش مشرق، اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در ارتباط مستقیم با یک همایش اجتماعی در توکیو گفت: هر شهروند ژاپنی می تواند هدف بالقوه فعالیت های شنود و کسب اطلاعات سازمان های اطلاعاتی آمریکا قرار گیرد.

به نوشته خبرگزاری روسیا سگودنیا، اسنودن خاطرنشان کرد: آمریکا اطلاعات گسترده ای در مورد مردم ژاپن دارد که از طریق شنودها و جاسوسی های گسترده به صورت همیشگی افزایش می دهد و تکمیل می کند.

اسنودن که از سال 2009 تا 2011 به عنوان مامور آژانس امنیت ملی در پایگاه هوایی یوکوتا آمریکا در حومه توکیو خدمت کرده است، گفت: جاسوسان آمریکایی اطلاعات زیادی از مردم ژاپن بویژه باورهای آنان و اینکه چه کسی را دوست دارند و مواظب چه چیزهایی هستند، اطلاعات گسترده دارند و وظیفه من نیز به عنوان مامور آژانس امنیت ملی آمریکا ایجاد تصویری از زندگی هر فرد ژاپنی بود.

به گفته اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مورد نیاز خود را با شنود مکالمات تلفنی و رصد اطلاعات رایانه ای افراد به دست می آورد.

وی همچنین گفت که نمی خواهد در جهانی زندگی کند که هر حرکت شخص کنترل شود و برای نسل جدید باید جامعه ای عاری از جاسوسی و شنود شکل گیرد.

اسنودن که سال 2013 پس از کپی برداری از برنامه های محرمانه فعالیت سازمان های جاسوسی واشنگتن در عرصه ملی و بین المللی، اسناد و اطلاعات زیادی را منتشر کرد، مجبور شد به روسیه پناهنده شود و اکنون در محلی اعلام نشده در مسکو زندگی می کند.

مقام های روسی بارها درخواست استرداد وی را رد کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس