کد خبر 565970
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید ارتش این کشور در حملات هوایی سوریه با آمریکایی‌ها هماهنگی نزدیکی دارد و شاید این هماهنگی‌ها گسترده‌تر شود.

به گزارش مشرق، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در خصوص عملیات نظامیان کشورش در سوریه و روابطی که از این طریق با آمریکایی‌ها ایجاد شده، سخن گفت.

بر اساس گزارش اینترفاکس، این دیپلمات بلندپایه روس ابتدا به بمباران یک بیمارستان در شهر حلب اشاره کرد؛ حمله‌ای که طرفین درگیر یکدیگر را به دست داشتن در آن مقصر می‌کنند.

گاتیلوف گفت که «روسیه به اطراف شهر حلب حمله نمی‌کند و حملات مربوط به این منطقه را با دقت با آمریکایی‌ها هماهنگ می‌کنیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه البته بر حق نیروهای ارتش سوریه برای دفاع از خود در دوران آتش‌بس و پاسخ به نقض مکرر آتش‌بس تأکید کرد و گفت: «مسکو از دمشق نخواهد خواست که نبرد در نزدیکی حلب را متوقف کند؛ آنجا نیروهای سوری با تهدیدات تروریستی مواجه‌اند.»

دیپلمات روس در ادامه به توضیح موضوع «هماهنگی با آمریکا» پرداخت و گفت: «مکانیسم تعاملات بین آمریکا و روسیه در خصوص سوریه، شاید فراگیرتر شود؛ این موضوع در دست بررسی است.»

گاتیلوف البته اخبار مربوط به احتمال برگزاری نشست میان مقامات بلندپایه آمریکا و کشورش برای بررسی موضوع سوریه را به کلی رد کرد.

دیپلمات روس به روند دیپلماتیک و سیاسی برای حل بحران سوریه هم پرداخت و با یادآوری ترک میز مذاکره توسط برخی معارضان مسلح گفت که ادامه یافتن دوره آتش‌بس از نظر مسکو مانعی ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    فرار رو به جلو، پس خاله من حمله کرده وقتی خرابکاری ميشه با آمریکا هماهنگی کامل دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس