کد خبر 574268
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

باراک اوباما در سخنرانی سیاسی‌اش در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه "راتگرز" بدون آنکه از دونالد ترامپ مستقیما نامی ببرد، از اظهارات جنجالی وی درباره منع ورود مسلمانان به آمریکا و ساخت دیوار بین این کشور با مکزیک انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که نمی‌خواهد یک سخنرانی معمولی در جشن فارغ‌التحصیلی داشته باشد و به جای آن لیستی از پیشنهاداتی برای سخنرانی اعلام کرد که در واقع اشاره‌ای مستقیم به مسائلی بود که دونالد ترامپ کارزار انتخاباتی‌اش را روی آن استوار کرده است.

اوباما در ابتدا به سراغ شعار انتخاباتی ترامپ موسوم به "آمریکا را دوباره بزرگ کنید" رفت و به وضوح گفت که چه فکری درباره کارزار این نامزد میلیاردر جمهوری‌خواهان می‌کند.

وی به دانشجویان گفت: «بگذارید کمی صریح باشم، جهل و نادانی چه در سیاست و چه زندگی فضیلت نیست. جالب نیست زمانی که چیزی می‌شنوید ندانید دقیقا واقعیت چیست. وقتی می‌شنوید کسی برای روزهای خوب گذشته اشتیاق نشان می‌دهد، آن را باور نکنید. به‌رغم چیزهایی که ممکن است شما در مبارزات انتخاباتی بشنوید، باور دارم دلیلی که آمریکا نمی‌خواهد عقب‌گرد داشته باشد این است که از آینده هراسی ندارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه به طرح‌های جنجالی ترامپ برای ساخت دیوار میان ایالات متحده و مکزیک با هدف متوقف کردن ورود مهاجران غیر قانونی و نیز ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور پرداخت. وی گفت: «جهان بیش از هر زمان دیگری به هم پیوسته شده است و هر روز پیوسته‌تر هم می‌شود. ساخت دیوار این روند را تغییر نمی‌دهد. جدا و یا تحقیر کردن مسلمانان و اینکه می‌گویند در زمان ورود باید چگونه با آنها برخورد شود، تنها خیانت به ارزش‌های ما نیست. این خیانت به هویت ماست. ما بسیاری از جوامع را در داخل و یا خارج بیگانه می‌پنداریم در حالی که آنها مهمترین شرکای ما در مبارزه با افراطگرایی خشونت‌آمیز هستند.»

اوباما درباره هر اقدامی که به انزوای آمریکا بینجامد هشدار داد و تاکید کرد: این که می‌گویند دیواری بی‌پایان در مرزهایمان بکشیم و مشکلات خودمان را به گردن مهاجران بیندازیم، این نه تنها مغایر با تاریخ ماست، بلکه مغایر با روند رشد، خلاقیت و نوآوری و پویایی است جامعه ما برای جذب هر فرد کوشایی از هر گوشه دنیا داشته است. ما اینگونه آمریکا شدیم و حال چرا می‌خواهیم این روند را متوقف کنیم؟
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    شیطان هم به فکر مسلمانان افتاده؟ چهره این فرد تجسم چهره شیطانه
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    شیطان هم به فکر مسلمانان افتاده؟ چهره این فرد تجسم چهره شیطانه
  • سعید ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    تو خودت فرزند شیطانی،امثال شما خیلی دلشون میخواد دشمنان خیالی برای مردم بسازند تا این وسط منفعتی به جیب بزنند،به قول هیتلر ،اگه کشورت دشمنی نداشت برای مردمت و کشورت دشمنان خیالی بساز و حکومت کن،اما مردم دیگه بیدارند.
  • سعید ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    تو خودت فرزند شیطانی،امثال شما خیلی دلشون میخواد دشمنان خیالی برای مردم بسازند تا این وسط منفعتی به جیب بزنند،به قول هیتلر ،اگه کشورت دشمنی نداشت برای مردمت و کشورت دشمنان خیالی بساز و حکومت کن،اما مردم دیگه بیدارند.
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    جک نگو باراک باریک الله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس