کد خبر 569390
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

مقامات استرالیا ساخت مسجد در ملبورن را به دلیل فشارهای راست گرایان افراطی ممنوع کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری «فیتو»، مقامات استرالیا تسلیم فشارهای راست گرایان افراطی شده و ساخت مسجد جدید در منطقه «کیسی» جنوب شرق ملبورن را به بهانه حفظ محیط زیست و تنوع زیستی منطقه ممنوع کردند.

شورای اسلامی ملبورن پیش از این طرح ساخت مسجدی با ظرفیت، 470 نمازگزار را در منطقه روستایی «نار وارن» کیسی ارائه داده بود و موافقت مقدماتی را از مقامات گرفته بود، ولی راست گرایان افراطی به ساخت مسجد اعتراض کرده و چندین تظاهرات در ملبورن و دیگر شهرها برگزار کردند و دولت را مجبور به جلوگیری از ساخت مسجد کردند.

مقامات ملبورن در توجیه مخالفت خود با ساخت مسجد گفتند: این مسجد مناره ای 25 متری خواهد داشت و همین امر جلوی مناظر طبیعی را می گیرد و طرح ساخت مسجد با شروط مورد حمایت و حفظ منطقه روستایی سازگار نیست.

از سویی دیگر، زین شاه، رئیس شورای اسلامی ملبورن دلیل مخالفت مقامات با ساخت مسجد را ترس مقامات از راست گرایان افراطی دانست و گفت: آن ها از گسترش پدیده اسلام هراسی در کشور نگران هستند.

وی افزود: شورا و صندوق اسلامی ملبورن طی 18 ماه گذشته، تلاش های بسیاری کردند تا جلوی نگرانی مقامات را درباره طرح ساخت مسجد بگیرند، ولی امکان پذیر نشد و حتی مقامات یک بار بهانه آورده بودند که ساختمان بلند جلوی دید مناظر را می گیرد و وجود پارکینگ در این مکان شلوغی ایجاد می کند.

زین شاه تصریح کرد: مسلمانان ملبورن از این اقدام ابراز ناراحتی کرده و پیشنهاد دادند که ارتفاع مناره را کم می کنند و در طرح ساخت مسجد اصلاحات انجام داده تا مشکلی پیش نیاید.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس