کد خبر 573296
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مناجات شعبانیه دارای محتوای والا و مضامین معرفتی عمیق است، از برگزاری مناجات شعبانیه به مدت سه شب در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی این مسجد اعلام کرد: مسجد مقدس جمکران هر سال با نزدیک شدن ماه شعبان و میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه)، میزبان زائران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان است.

 وی اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران در ایام ماه شعبان ویژه برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است، از جمله مناجات شعبانیه به مدت سه شب در این مکان شریف برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران خواستگاه دعا و مناجات با پرودگار هستند، گفت: یکی از دعاها و گنجینه‌های معرفتی ارزشمند مکتب اهل بیت علیهم السلام، مناجات شعبانیه است که دارای محتوای والا و مضامین معرفتی عمیق است.

 وی یادآور شد: امام خمینى رحمت‌الله‌علیه در رابطه با مناجات شعبانیه در جلد 17 صحیفه نور و در صفحه 265 فرموده‏‌اند: «این مناجات حضرت امیرعلیه‏السلام و فرزندان آن حضرت (ع)‌است و همه ائمه طاهرین علیهم‌السلام، با آن خدا را مى‏‌خواند ه‏اند و كمتر دعا و مناجاتى دیده شده است كه درباره آن تعبیر شده باشد كه: همه ائمه علیهم‌‏السلام آن را می‌خوانده‌‏اند و با آن خدا را مناجات مى‏ كرده ‏اند».

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مناجات شعبانیه، نمونه کاملى از شیوه عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خداوند و ارتباط  معنوی و عرفانی  بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود است، لذا در راستای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم و با توجه به حضور خیل کثیر و میلیونی مشتاقان در مسجد مقدس جمکران تمهیدات لازم جهت برگزاری باشکوه مناجات شعبانیه در ایام نیمه شعبان در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مناجات شعبانیه در روزهای 29، 30 و 31 اردیبهشت مصادف با 11، 12 و 13 شعبان ساعت 22 و سی دقیقه توسط حاج سعید حدادیان در صحن جامع امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) مسجد مقدس جمکران قرائت می‌شود.

 وی یادآور شد: قبل از قرائت مناجات شعبانیه، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در شب اول، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در شب دوم و حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در شب سوم سخنرانی می کنند.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در آغاز ویژه‌برنامه‌های ماه شعبان از قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی برای تلاوت قرآن کریم دعوت شده است که در هر یک از این سه شب نیز یک قاری ممتاز حضور دارد و به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید می‌پردازد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس