کد خبر 574820
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه ویژه ای برای تجلیل از شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده است که در آن فرزندان شهدا تصاویری را از این شهدا طراحی می‌کنند و پس از اعیاد نیمه شعبان این تابلو به خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهدا می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری درباره تشریح برنامه های نیمه شعبان در مسجد جمکران افزود: این مسجد سالانه میزبان 20 میلیون مخاطب است و در شب های چهارشنبه بیش از 300 هزار نفر مشتاق و نمازگزار در این مکان حضور می یابند.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد مخاطبان ما نسل جوان هستند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران درباره شعار نیمه شعبان گفت: عنوان شعار برنامه های امسال «انتظار آگاهانه، زندگی مومنانه» در نظر گرفته شده و این شعار با توجه به سبک زندگی و شرایط امروز جهان طراحی شده است.

وی افزود: از محورهای اصلی برنامه های امسال توجه ویژه به تحولات منطقه و جهان اسلام است.

ابراهیمی ادامه داد: اگر مسجدهای هم تراز جمکران بتوانند نقش خود را در تمدن نوین اسلامی ایفا کنند نباید نسبت به حوادث دنیا و جهان اسلام بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به تنوع برنامه ها برای اقشار مختلف و نیز ضرورت استفاده از قابلیت های هنری افزود: برنامه ها نیمه شعبان با تجلیل از سردار شهید مصطفی بدرالدین و با حضور نمایندگانی از حزب الله لبنان آغاز می شود.

ابراهیمی درباره سخنرانان برنامه ها نیز گفت: عصر یک روز قبل از نیمه شعبان سخنران برنامه آیت الله احمد خاتمی است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: محفلی بین المللی با حضور شاعرانی از کشورهای آفریقا، تانزانیا، عراق، تاجیکستان، هند و ایران با موضوع امام زمان (عج) برگزار می شود.

وی گفت: همایش بین المللی موعود امم با حضور ملیت های مختلف در روز نیمه شعبان و با حضور بیش از 100 هزار نفر برگزار خواهد شد.

ابراهیمی افزود: همچنین فردا همایش بین المللی فرهنگ مهدوی در عرصه جهانی با حضور 200 تشکل فعال در عرصه بین المللی برگزار می شود.

وی گفت: کارگاه های آموزشی کوتاه مدت با هدف معرفی کتاب های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و بیان معارف مهدوی نیز برگزار خواهد شد.

ابراهیمی افزود: از دیگر برنامه ها دائر کردن ایستگاه‌های سیار کتاب در مسجد مقدس جمکران است و خادمان کتاب، کتاب های کم حجمی را انتخاب و در اختیار زائرین قرار می دهند.

وی گفت: در برنامه ها اهتمام ویژه به برگزاری نماز جماعت داشته ایم و نمازها به ترتیب شب نیمه شعبان به اقامت آیت الله نوری همدانی، صبح نیمه شعبان به اقامت آیت الله هاشمی شاهرودی، ظهر نیمه شعبان آیت الله سبحانی و نماز مغرب و عشاء نیمه شعبان به امامت آیت الله علوی گرگانی اقامه می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس