کد خبر 572266
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

نیروهای سوری و مقاومت در جریان چند عملیات در جبهه «غوطه شرقی» دمشق ضمن از پای درآوردن شمار زیادی از عناصر تروریستی جیش الاسلام و «جبهه النصره» موفق شدند خود را به غرب شهرک «زبدین» رسانده و ارتفاعات آن را به کنترل خود درآورند.

 به گزارش مشرق، پس از آرامش نسبی چند روزه در غوطه شرقی دمشق، از نیمه شب گذشته گروه مشترکی از نیروهای سوری و مقاومت عملیات‌های جداگانه‌ای را در چند محور از جمله جنوب شهرک «حتیتة جرش»، «نولة»، «حوش العدمل» و از سمت شهرک «الرکابیة» آغاز کردند.

نیروهای مقاومت موفق شدند با طرد عناصر تروریستی «جیش الاسلام و جبهة النصره» بخش‌هایی از شهرک‌های «زبدین»، مزارع الرکابیة و همچنین مزارع غربی شهرک‌های نولة و حوش العدمل را پاکسازی کنند و تعدادی از عناصر تروریستی جیش الاسلام را از پای درآورند.

همزمان با عملیات پاکسازی مستمر و آرام نیروهای مقاومت، جنگنده‌های روس بشدت مواضع تروریست‌ها را در زبدین، رکابیة و بخصوص «دیرالعصافیر» هدف قرار دادند.

جدیدترین خبرها از غوطه شرقی دمشق +عکس

در جریان عملیات نیروهای مقاومت در منطقه دیر العصافیر دستکم 25 عنصر تروریستی وابسته به «جبهه النصره» کشته شدند.

بنا بر این گزارش، پیشروی‌ها در شهرک زبدین سرعت بیشتری دارد و نیروهای مقاومت موفق شدند خود را به غرب این شهرک برسانند و منطقه مسکونی و ارتفاعات آن را بازپس بگیرند.

ارتفاعات غرب شهرک زبدین دارای اشراف کامل بر مرکز شهرک از جمله مسجد جامع  است.

با پاکسازی مزارع رکابیة، نیروهای مقاومت عملیات پاکسازی مناطق غربی دیرلعصافیر را آغاز کرده و موفق شدند بخش‌هایی از مناطق غربی را آزاد کنند.

درگیری‌های شدیدی بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها در اطراف شهرک «بالاقدیمة» نیز در جریان است.

جدیدترین خبرها از غوطه شرقی دمشق +عکس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    کلید فتح و بازپس گیری حلب در غوطه دمشقه ، چرا که هزاران نفر حرامزاده در شرق و جنوب دمشق چسبیده به پایتخت و راه ها و اماکن حساس مثل فرودگاه بین المللی و حرم حضرت زینب و ... وجود دارند در نتیجه این تهدیدات دائمی ، طبیعتا هزاران نفر از نیروهای مقاومت هم مجبورند بمانند تا از پایتخت و اماکن مهم پاسداری کنن خوب غوطه دمشق از نجاست پاک شود دیگر نیاز به قوای چند هزار نفره نخواهد بود می تونن مثلا جنوب یا شمال حلب مستقر بشند .
  • حسین ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    و دمرناهم تدمیرا . و پی در پی بر آنها باراندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس