کد خبر 573323
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی موجب سردرگمی تروریست ها شده به طوری که آنها برای برون رفت از این شرایط دشوار انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفته اند.

به گزارش مشرق، حومه پایتخت دمشق این روزها شاهد درگیری های شدید میان ارتش و تروریست های مستقر در اطراف مناطق جوبر و النتحلق جنوبی است و همزمان یگان های توپخانه ارتش سوریه مواضع و مراکز فرماندهی تروریست ها را دراین مناطق هدف قرارمی دهند.

درگیری های دیگری نیز در محور دیرالعصافیر در غوطه شرقی با پوشش هوایی و توپخانه ای، میان یگان های ارتش و گروه تروریستی جیش الاسلام درجریان است.

با پیشروی ارتش دراین مناطق، جنگ اتهام میان تروریست های جیش الاسلام و فیلق الرحمن و جیش الفسطاط بالا گرفته است.

گروه تروریستی جیش الاسلام، دو گروه دیگر را عامل پیشروی ارتش سوریه از سمت جنوب می داند و آن ها را به هدف قراردادن و بازداشت برخی از اعضای خود متهم می کند.

در همین حال 'حمزه بیرقدار' سخنگوی جیش الاسلام اعلام کرد که دو گروه فیلق الرحمن و جیش الفسطاط عامل اصلی عقب نشینی گروهش از غوطه شرقی هستند.

وی افزود: این دو گروه تاکنون نیمی از اعضای تیپ 111 جیش الاسلام مستقر در غوطه شرقی را ربوده اند.

بیرقدار اضافه کرد: آن ها نیروهای ما را هنگام استراحت از خانه هایشان ربوده به مناطق نامعلومی منتقل کرده اند.

وی گفت: فیلق الرحمن و جیش الفسطاط مسیر تدارکاتی نیروهای ما در محور جنوبی غوطه شرقی را مسدود و آن ها را به شکل کامل محاصره کرده اند.

بیرقدار خواستار توقف پایان درگیری میان گروه های تروریستی در غوطه شرقی و آزادسازی زندانیان شد.

ساکنان شهرک سقبا در حومه دمشق نیز با برگزاری تظاهراتی خواستار توقف درگیری میان تروریست ها در غوطه شرقی، آزادسازی بازداشت شدگان و پایان دادن به یورش به منازل شدند.

نیروهای ارتش سوریه در ساعت های گذشته، مقر گردان المهجوره در اطراف فرودگاه نظامی «تی 4» را از تروریست های داعش بازپس گرفتند.

درگیری های شدیدی نیز میان یگان های ارتش و گروه تروریستی داعش در میدان های گازی جزل و شاعر با پشتیبانی جنگنده های ارتش صورت گرفت.

در شهر حلب نیز درگیری های شدیدی میان یگان های ارتش سوریه با تروریست ها در باغ های محله راشدین درگرفت وجنگنده های ارتش نیز مقرهای تروریست ها را در شهرک خان العسل در حومه غربی حلب درهم کوبیدند.

شهرک خان طومان در حومه حنوبی شهر حلب نیز همچنان زیر آتش سنگین هوایی و توپخانه ای ارتش و سوریه بود.

رسانه های نزدیک به تروریست ها نیز امروز از هلاکت شماری از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره در حمله هوایی ارتش سوریه به فرودگاه نظامی ابوظهور در شرق ادلب خبردادند.

براساس اعلام این رسانه ها، این حمله همزمان با جلسه سرکردگان النصره انجام شد و 'ابوهاجرالاردنی' مسوول النصره در منطقه صحرا، 'ابوتراب الحموی' فرمانده نظامی النصره دراین منطقه، 'ابونصر تلمنس' و 'ابواسامه' فرمانده فرودگاه به هلاکت رسیدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس