کد خبر 571353
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

جدیدترین گزارش‌های میدانی از محور عملیاتی خان طومان حاکیست نیروی هوایی ارتش سوریه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بار مواضع جیش الفتح را بمباران کرده است.

 به گزارش مشرق، عملیات نظامی ارتش سوریه و نیروهای حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت با هدف دفع حملات شدید ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» علیه شهرک راهبردی «خان طومان»، در ریف جنوب غربی حلب همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی عضو اتاق عملیات حلب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوریه تصریح کرد: یکی از دلایل حملات گسترده و شدید گروه‌های تروریستی جیش الفتح خسارات مادی و انسانی وارد شده به آنها از سوی ارتش سوریه و متحدان آن است.

به گفته این منبع آگاه میدانی بر اساس اطلاعات به دست آمده، دلیل دیگر ادامه روند حملات شدید جیش الفتح به شکست کشاندن آتش‌بس در حلب و جلوگیری از ادامه روند سیاسی در قالب ادامه مذاکرات طرف‌های سوری در ژنو به خواست عربستان و ترکیه است.

اگرچه ائتلاف تروریستی جیش الفتح ادعا می‌کند، یکی از مهمترین دلایل این حملات علیه ارتش سوریه و متحدانش، حضور مستشاران نظامی ایرانی و وابسته به محور مقاومت از جمله حزب الله است.

این منبع آگاه میدانی تاکید کرد که شب 8 – 9 می جاری جنگنده‌های سوری طی بیش از 90 حمله هوایی تجمعات گروه‌های تروریستی و کاروان‌های امدادی آنها از سمت المعرة، خان شیخون، سراقب و کلة، در ریف ادلب را بمباران کردند.

شدت این حملات و خسارات وارده به حدی بود که گروه‌های عضو ائتلاف جیش الفتح را وادار به درخواست کمک از تروریست‌های مناطق اطراف کرد، به موازات آن این گروه‌ها تلاش داشتند، کمبود ذخایر و مهمات نظامی و سوخت خود را از انبارهای پشت دانشکده نظامی خان طومان تامین کنند، لذا با حمله گسترده به این منطقه درصدد سیطره بر آن جهت استفاده از ذخایر تسلیحاتی درحال نگهداری در این انبارها و گشودن راهی به مرکز شهرک بودند.

منبع مذکور افزود: حضور نیروهای متحد نظام سوریه در محور خان طومان النصره را به مرز جنون رسانده و این گروه را واداشته به ظن وارد آوردن تلفات زیاد به این نیروها، این محور را به صورت مستمر مورد حمله قرار دهد که تاکنون تماما دفع شده است.

از سوی دیگر، منابع نزدیک به جیش الفتح تاکید کردند، گروه تروریستی تکفیری موسوم به «حزب اسلامی ترکستانی» که اعضای آن را تکفیری‌های منطقه ایغور چین تشکیل می‌دهند، پس از توافق با جبهه النصره و احرار شام و وعده‌های رنگین داده شده، مشارکت در نبردهای محور خان طومان را بپذیرند.

پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه با داعش مهمترین توافق به دست آمده بین حزب ترکستانی با جیش الفتح است تا در عمل ثابت شود که داعش و القاعده از یک خط مشی تبعیت می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، طرف 24 ساعت گذشته یک صد تروریست نبردهای محور عملیاتی خان طومان کشته شدند تا تعداد کشته‌های ائتلاف تروریستی جیش الفتح در روزهای اخیر تنها در این محور به 500 تروریست برسد.

با وجود ادعای گروه‌های مسلح مبنی بر سیطره بر شهرک خان طومان، منابع آگاه میدانی سوری تاکید می‌کنند، خان طومان از حیث زیر آتش قرار داشتن به دو بخش مناطق تحت سیطره گروه‌‌‌های تروریستی و مناطق تحت اشراف ارتش سوریه تقسیم شده و مناطق اشغال شده از سوی جیش الفتح و تمام محورهای امدادی زیر پوشش آتش توپخانه ارتش سوریه قرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    به نظرم نیروی هوایی سوریه رو هم باید بدن دست حزب الله. آخه یعنی چی کل آسمون در اختیارت باشه بعد عقب نشینی کنی؟ اونم در برابر پیاده نطام؟ با تیپ های عظیم زرهی که رو در رو نیستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس