کد خبر 571504
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

یکی از نمایندگان پارلمان سوریه در مصاحبه‌ای گفت که ارتش این کشور از بخش غربی حملات به خان طومان را آغاز کرده و این منطقه را طی روزهای آینده آزاد می‌کنند.

به گزارش مشرق، "زهیر طراف" نماینده پارلمان سوریه به تشریح آخرین تحولات عرصه میدانی سوریه پرداخت.

ترویست‌ها به پایبندی ارتش سوریه به آتش‌بس خیانت کردند

وی در این مصاحبه گفت: حملات اخیر تروریست‌ها و جبهة النصرة نشان داد که آنها هیچگونه پایبندی به تعهدی که درباره آتش‌بس داده‌اند ندارند و از پایبندی ارتش سوریه نهایت استفاده برده و با خیانت به آتش‌بس به خان طومان حمله کردند.

ارتش سوریه نباید به تروریست‌ها اعتماد می‌کرد

این نماینده پارلمان از اعتماد دولت سوریه به تروریست‌ها درباره پایبندی آنها به آتش‌بس انتقاد کرد و گفت زمانی که به شخصی که دروغگو هست اعتماد می‌کنید نباید از وی انتظار راست گویی را داشته باشید و تقصیر از خود شماست که به آن اعتماد کردید و این دقیقا همان چیزی است که در خان طومان روی داد چون آنها با خیانت به تعهداتشان، این شهر را اشغال کردند. ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت باید با هوشیاری و آگاهی کامل در برابر تروریست‌ها اقدام کنند تا در آینده بار دیگر گرفتار نیرنگ‌ها و خیانت‌های تروریست‌ها نشویم.

آزادسازی خان‌طومان طی چند روز آینده

زهیر طراف اضافه کرد: ارتش سوریه از طرف غربی خان طومان عملیات برای بازپس گیری این شهر را آغاز کرده و انتظار می‌رود که طی چند روز آینده خان طومان بار دیگر تحت سیطره ارتش سوریه در آید.

این نماینده پارلمان در ادامه این مصاحبه درباره دلیل سقوط خان طومان گفت که این موضوع زمانی روی داد که ارتش سوریه بر اساس تعهدی بین المللی پایبندی خود به آتش‌بس را اعلام کرده بود. ارتش سوریه، ارتشی رسمی بوده که به خود احترام می‌گذارد و به کسانی که درباره آتش‌بس تعهد داده‌اند احترام می‌گذارد اما طرف دیگر هرگز به خود احترام نگذاشته و حتی به کسانی که از جانب آنها درباره آتش‌بس تعهد دادند احترام نمی‌گذارد.

وی افزود: تروریست‌ها پایبندی ارتش سوریه به آتش‌بس را یک فرصت تلقی کردند و اقدام به حمله گسترده به خان طومان کردند. در واقع تروریست‌ها به کشورهایی که از جانب آنها درباره آتش‌بس تعهد دادند احترام نگذاشته و یا اینکه می‌توان این را گفت که کشورهایی که از جانب تروریست‌ها به آتش‌بس تعهد دادند اساسا هیچگونه احترامی ندارند.

تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف با هدف تاثیر گذاری در عرصه سیاسی است

این نماینده پارلمان درباره عرصه نبرد میدانی در سوریه گفت: سوریه طی روزهای اخیر شاهد تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های مختلفی است. در حلب، در  ریف حمص، در تدمر در دیر الزور یا در ریف لاذقیه و ریف شرقی آن درگیری‌ها تشدید یافته است و هر زمان که تحرکات سیاسی در سازمان ملل آغاز می‌شود درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف تشدید می‌یابد و در واقع هر دو طرف تلاش می‌کند با ایجاد دستاوردهایی در عرصه میدانی، امتیازات  بیشتری را در عرصه مذاکرات سیاسی بدست بیاورد. در واقع این تشدید درگیری‌ها ابزاری برای فشار در عرصه سیاسی از سوی کشورهای متخاصم و پیروان آنها بر دولت سوریه و محور مقاومت است تا دولت را مجبور به امتیازدهی به طرف مقابل کنند اما این موضوع هرگز محقق نخواهد شد چو ما زمانی که وارد مذاکرات شدیم تاکید کردیم که به اصول اولیه خود پایبند خواهیم ماند و هرگز از هیچ حقی از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس