وزیر ارشاد گفت: در صورتی که تخلفات غرفه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی کتاب زیاد باشد، مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب می‌توانند غرفه را ببندند.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران، در خصوص تخلفات ناشران اظهار داشت: برخی ناشران در سال گذشته تخلفاتی داشتند که خارج از ضوابط برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بود. این دسته از افراد، کتاب ناشرین دیگر را در غرفه خود عرضه کرده‌ بودند و به همین دلیل از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال محروم شدند.

وی افزود: در صورتی که کتاب نامناسبی در غرفه‌ای وجود داشته باشد، کتاب برداشته می‌شود و اگر تخلفات ناشرین در غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زیاد باشند، مسئولان برگزاری نمایشگاه می‌توانند غرفه را ببندند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: بنا بر این است که در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تبلیغات در مترو فرهنگی باشد و تبلیغات تجاری نشود. این مسئله با شهرداری تهران هماهنگ شده است.

جنتی ادامه داد: کلیت برگزاری نمایشگاه یبن‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، به اطلاع هیئت دولت رسیده است. هم‌اکنون  فرصت نکردم از تمام غرفه‌ها بازدید کنم و بازدیدم تنها از غرفه‌های پر کار و  پرتلاشی مانند «سوره مهر» بود. نشاط بسیار خوبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیده می‌َشود. با وجود آن‌که پیش‌بینی‌ها اینگونه بود که به دلیل دوری راه مردم نتوانند خود را به نمایشگاه بین‌المللی کتاب برسانند و از آن بازدید کنند، هم‌اکنون هم از غرفه‌ها بازدید و هم خرید می‌شود. ناشران نیز به طور عمومی از محل کنونی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رضایت دارند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس