کد خبر 569096
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

دوچرخه سواری جمعی از بازدیدکنندگان و اتفاقی که به تبع توفان بهاری در شهر آفتاب رخ داد، از جمله حاشیه های سومین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران بودند.

به گزارش مشرق، سومین روز از برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حواشی و اتفاقاتی همراه بود. اما در یک نگاه کلی به نظر می رسد هم نمایشگاه و هم بازدیدکنندگانش، کم کم در حال پیدا کردن خود و به اصطلاح جا افتادن هستند.

طبق وعده مسئولان نمایشگاه مبنی بر برطرف شدن مشکلات قطعی برق نمایشگاه، روز سوم نسبت به روزهای اول و دوم، شرایط بهتری داشت. کما این که امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه نیز به این مساله اشاره کرده و گفت که در روز سوم، قطعی برق نداشتیم.

به این ترتیب، تراکنش های دستگاه های کارتخوان الکترونیکی با راحتی بیشتری انجام شد. وضعیت اینترنت ستادخبری و محل فعالیت خبرنگاران نمایشگاه نیز امروز اوضاع بهتری نسبت به روزهای پیشین داشت.

در این روز همچنین چهره هایی چون وزیر ارشاد، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزیر فرهنگ ایتالیا و همچنین سفیر این کشور در ایران و شهردار تهران از نمایشگاه بازدید کردند.

در سومین روز برپایی نمایشگاه، بیشتر تمرکز جمعیت در سالن ها و اماکن بسته شهر آفتاب بود و نمایشگاه نسبت به دیروز، جمعیت کمتری را در فضاهای باز خود دید.

ترافیک صبحگاهی از مسیرهای اتوبان های آزادگان، خلیج فارس و مسیر مناسب اتوبان امام علی(ع) نیز کمتر و روان تر بود. تنها در مقاطعی از مسیر، فشردگی ترافیک به چشم می خورد که بعد از دقایقی، دوباره ترافیک روان می شد.

از جمله مسائلی که هنگام رفت و آمد بین سالن ها و فضاهای باز نمایشگاه خودنمایی می کند، عبور و مرور برخی از بازدیدکنندگان به وسیله دوچرخه های شهرداری است. به این ترتیب جمعیت زیادی از جوانان بازدیدکننده از نمایشگاه، از دوچرخه استفاده کرده و در کنار خانواده ها و افرادی که از وسایل نقلیه درون نمایشگاهی برای جابه جایی استفاده می کنند، با دوچرخه به نقاط مختلف نمایشگاه می روند.

یکی از اتفاقات مهم امروز، توفان عصرگاهی در نمایشگاه بود. هوای نمایشگاه از ساعات ظهر به بعد ابری و گرفته بود که این هوا در ساعات ۱۷، بارانی و توفانی شد و بازدیدکنندگان از شهر آفتاب، به طور متناوب، ۲ مرتبه باران شدید و آفتابی شدن هوا را شاهد بودند. اما در یکی از لحظات توفان شدید بهاری که با وزش باد و بارش شدید باران همراه بود، یکی از قطعات آلومینیومی سقف یکی از سازه های شهر آفتاب جدا شده و در هوا به پرواز درآمد. این قطعه بعد از لحظاتی در یکی از بخش های چمن کاری شده سقوط کرده و خسارتی نداشت.

نکته جالبی که هنگام بازدید چهره های فرهنگی هنری یا دولتی از نمایشگاه وجود دارد، سیل جمعیتی است که در پی این افراد به راه می افتد. همیشه با ورود مقاماتی چون حداد عادل یا قالیباف، ابتدا خبرنگاران برای مصاحبه دور این چهره ها را می گیرند. به این ترتیب توجه مردم و بازدیدکنندگان نمایشگاه جلب شده و جمعیتی نیز به دور خبرنگاران حلقه می زنند. به همین دلیل و همچنین به دلیل این که این چهره ها اکثرا هنگام حرکت و قدم زدن، با رسانه ها مصاحبه می کنند، جمعیتی به دنبال آن ها به راه افتاده که مانند سیل در راهرو ها یا فضاهای باز محل برگزاری نمایشگاه جاری می شود.

از جمله نکات مثبت سومین روز برپایی نمایشگاه، نصب بنرهای عمودی فهرست ناشران بر سر راهروهای نمایشگاه بود که موجب شده بود سردرگمی مراجعه کنندگان برای پیدا کردن ناشران مورد نظرشان کمتر شود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس