کد خبر 571644
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

سلفی مردم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتفاقات جالب توجه در هفتمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

به گزارش مشرق، هنگامی که از متروی شهر آفتاب پیاده شدم، انبوه جمعیت بود که به سوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سرازیر می‌شد. در اولین مرحله پله برقی متروی شهر آفتاب بود که به خوبی معنای انبوهی جمعیت را حس می‌کرد. جمعیتی که از سمت راست، چپ و مستقیم به سوی پله‌های برقی می‌رفت، برای لحظه‌ای تو را مبهوت می‌کرد. جمعیت به سوی شهر آفتاب می‌رود و حالا این جمعیت متمرکز پراکنده می‌شود. عده‌ای پای پیاده را انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر اتوبوس‌های برقی را برمی‌گزینند. در مرحله دوم این شاتل‌ها هستند که جمعیت را منتظر نگاه می‌دارند تا به سوی مقصد نهایی یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بروند.

هنگامی که جمعیت به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رسد، غرفه‌های کودک و نوجوان با رنگ صورتی، نشر دانشگاهی با رنگ سبز پسته‌ای و غرفه‌های بین‌الملل و ناشران عمومی با ساختمان‌های بلند خودنمایی می‌کنند. در این میان دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازدید آمده‌اند. البته به دلیل وسط هفته بودن جمعیت زیادی در سالن‌ها دیده نمی‌شود. صبح روز هفتم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد حضور فانی، وزیر آموزش و پرورش و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور همزمان بود.

آنچه در هنگام بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جلب توجه می‌کرد، سلفی‌هایی بود که مردم با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حین بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گرفتند. البته وزیر نیز با روی باز پذیرای مردم بود. اهالی نشر نیز درد دل های خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گفتند. برخی از جایگاه‌ خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رضایت داشتند و برخی دیگر نیز دنبال غرفه بزرگتری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به آن‌ها قول مساعد همکاری داد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب روز گذشته میزبان علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود. از دیگر میهمانان می‌توان به سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و سردار رحیم صفوی اشاره کرد. از میان اهالی قلم هم حسین جنتی، شاعر و هوشنگ مرادی کرمانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتند. قرار بود این نمایشگاه پذیرای امیرعلی نبویان، مجری و نویسنده باشد که وی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر نشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس