گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

تذکر هسته‌ای 10بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران3 نماینده مجلس به روحانی/ زیباکلام: دست روحانی برای انتخابات 96 خالی است/ بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران/ احضار كاردار كويت به وزارت خارجهکیهان

مسئولان بی‌تفاوت فضای مجازی به اندازه قاتل ستایش مقصرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئولان بی‌تفاوت به اندازه قاتل «ستایش» مقصرند و باید از آنها پرسید اگر ماجرای «ستایش» برای فرزندان آنها رخ می‌داد چه می‌کردند؟

خانم فرشته روح‌افزا گفت: من به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر مراقب فضای مجازی نباشند و فضای تفریح و ازدواج را برای جوانان فراهم نکنند باید منتظر «ستایش»های دیگر و بلکه حوادثی فجیع‌تر از این ماجرا باشند.

وی در گفت‌وگو با شبکه دانا ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص تأثیر عضویت قاتل «ستایش» در کانال‌های مستهجن تلگرام اظهار داشت: دسترسی به صفحات مستهجن امروز و با وجود شبکه‌های اجتماعی خیلی راحت‌تر از قبل شده و جوانان و نوجوانان اگر قبلاً برای دسترسی به این صفحات نیاز به اینترنت و فیلترشکن و کامپیوتر داشتند، امروز به راحتی می‌توانند با تلفن همراه خود به صفحات مستهجن دسترسی داشته باشند.

روح‌افزا با بیان اینکه اولیا نمی‌توانند همواره تلفن همراه فرزندان خود را بررسی کنند و در تمام ساعات روز وقت‌شان را پای تلفن همراه فرزندانشان بگذرانند عنوان کرد: جوانان و نوجوانانی که امروز در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در سنی هستند که تازه بلوغ آنها شکل گرفته و خیلی از مسائل برای آن‌ها ناشناخته و تحریک‌آمیز است.

وی با تأکید بر اینکه مشاهده فیلم مستهجن و عضویت در کانال‌های مستهجن تلگرام یکی از عوامل تحریک قاتل «ستایش» بوده خاطرنشان کرد: وقتی ما با وسواس در خصوص مسئله فیلترینگ صحبت می‌کنیم، وقتی جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نمی‌شود، وقتی مسئولان فرهنگی ما بی‌خیال همه چیز هستند و هیچ کار مؤثر و مفیدی انجام نمی‌دهند؛ واقعاً ما چه انتظاری داریم که یک جوان با مشاهده چنین صحنه‌هایی دست به اعمال شیطانی نزند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولانی که در این دوران نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت عمل کرده‌اند به اندازه قاتل «ستایش» مقصر هستند گفت: ما اگر بخواهیم اینترنت را با این قیمت گزاف داشته باشیم و از طرفی در فضای اجتماعی هم شرایط عفاف و حجاب طوری باشد که خود عاملی برای تحریک جوانان باشد و دسترسی به صفحات مستهجن هم راحت شده باشد؛ چگونه می‌خواهیم از جنایات این چنینی در جامعه جلوگیری کنیم.

روح‌افزا با بیان اینکه فردی مثل قاتل «ستایش» وقتی این وضع آرایش و ساپورت را در جامعه می‌بیند و بعد در شبکه‌های اجتماعی هم صفحات مستهجن را دنبال می‌کند، به دنبال راهی برای تخلیه روحی و روانی خود می‌گردد اظهار داشت: مسئولان ما شرایط تفریح برای جوانان را در جامعه فراهم نکرده‌اند، شرایط ازدواج را فراهم نکرده‌اند، بانک‌های ما می‌توانند وام خودرو بدهند ولی وام ازدواج نمی‌توانند بدهند، حال می‌خواهند که این جوان چطور خود را در جامعه تخلیه کند.

وی با تأکید بر نقش مسئولان در حادثه قتل «ستایش» اظهار داشت: من به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر مراقب فضای مجازی نباشند و فضای تفریح و ازدواج را برای جوانان فراهم نکنند باید منتظر «ستایش»های دیگر و بلکه حوادثی فجیع‌تر از این ماجرا باشند. سؤال من از مسئولان این است که اگر این حادثه برای یکی از فرزندان خودشان رخ می‌داد چه می‌کردند؟

دل امام از این شیخ خون بود آقای عارف!

عارف در جریان سفر به قم به زیارت قبر شیخ آلت‌دست منافقین و مطرود حضرت امام خمینی(ره) رفت.

محمدرضا عارف که برای ایجاد نوعی موازنه مقابل لاریجانی (نماینده قم و رئیس مجلس) به ملاقات برخی مراجع رفته بود، همزمان به زیارت قبر منتظری رفت.

منتظری به اعتبار نفوذ شدید طیف‌های مختلف گروهک نفاق، تبدیل به محور منفی‌بافی علیه نظام شد آن هم در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود. حضرت امام سرانجام پس از چند سال صبر و شکیبایی، ضمن انتشار نامه‌ای شدید‌اللحن و حاوی مذمت، منتظری را از قائم‌مقامی رهبری عزل کرد.

حضرت امام در نامه به منتظری تصریح کردند: «با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند... از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.

شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم.

مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید.

در مسئله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید... شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمدالله از این پس شما مسئله مالی هم ندارید...

 1- سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

 2- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

 3- دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

 4- نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان- روحی له‌الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند... من با خدای خود وعده کردم که از بده پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.... تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام... از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.»

گفتنی است سفر عارف به قم برای اظهار نزدیکی به مراجع در حالی است که وی پیش از این از یک نامزد انتخاباتی کشف حجاب کرده در جلسه‌ای علنی در خارج از کشور حمایت کرده است.

دولت پس از 3 سال فاقد کارنامه اقتصادی است

اعضای تیم اقتصادی دولت بعد از سه سال هنوز کارنامه قابل دفاعی برای ارائه در پیشگاه نمایندگان جدید مردم ندارند.

به گزارش دانشجو، «فقر در ایران رو به افزایش است.» لب سخنان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود. ربیعی در میان منتخبین تازه ملت افزود: «نود درصد وام بانک‌ها در اختیار تنها پنج درصد از مردم قرار گرفته است.

 52 درصد خانواده‌های ایرانی هم تا امروز هیچ تسهیلاتی از نظام بانکی کشور، دریافت نکرده‌اند.» ربیعی اما از نقشی که وزارت‌خانه متبوعش برای مقابله با این ناهنجاری‌ها داشت، حرفی نزد؛ هم چنین از کارهای نکرده فراوانی که دولت روحانی باید برای برچیدن رکود انجام می‌داد.

وزیر اقتصاد و دارایی هم در دومین روز همایش «فرایند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها» نطق جالبی داشت. طیب‌نیا درباره رکود بی‌سابقه اقتصادی، گفت: «در حال حاضر سطح تولیدات کشور از بالاترین تولیدمان که در سال 90 بود، پایین‌تر است.

 تلاش‌مان این است که ابتدا به تولید سال 90 برسیم.» حرف‌های طیب‌نیا بهانه‌ها را گرفت. وی دیگر نمی‌تواند مثل همیشه ادعا کند تمام معضلات اقتصادی تقصیر دولت قبل است. این احتمالاً نخستین باری است که یک مقام رسمی از دولت روحانی کوتاهی‌هایش را به گردن دولت سابق نینداخت.

جالب‌تر اما اعترافات وزیر کار در همان همایش بود؛ وقتی از تأثیرات پرداخت یارانه‌های نقدی بر کاهش فقر سخن گفت. در حالی که دولت روحانی در تمام سه سال گذشته هیچ برنامه روشنی برای ارتفاع مشکلات اقتصادی رو نکرده، همچنان یارانه‌های دولت قبل درمان بیچارگی‌ها است.

 ربیعی هم مثل طیب‌نیا به توفیقات اقتصادی دولت قبل اعتراف کرد. شاید او هم از دستش در رفته باشد!

خبرگزاری دانشجو می‌نویسد: «من اولویت اول را تغییر ستاد اقتصادی دولت می‌دانم. منظور از ستاد اقتصادی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد است. امروز اولویت اقتصاد ایران دیگر تورم نیست، بلکه اولویت اقتصادی ایران ایجاد رونق در اقتصاد، استفاده از منافع خارجی، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و مصرف و ایجاد گشایش در بازار است. من آقای محمد باقر نوبخت، ولی‌الله سیف و علی طیب‌نیا را ترکیب خوب و موفقی دانسته و می‌دانم.

 تیمی که تمام مأموریت خود را کنترل تورم می‌دانسته و موفق هم عمل کرده باید جای خود را به تیمی بدهد که بتواند در کشور گشایش اقتصادی ایجاد کند.» این‌ها را مرعشی گفت در گفت‌وگو باهفته نامه صدا. ناتوانی تیم اقتصادی دولت حتی داد اصلاح‌طلبان را هم درآورده است. آنقدر که سخنگوی متمول کارگزاران را هم به انتقاد علنی وادارد.

1000 روز برای «تقریبا هیچ» گذشت حالا مردم را سرگرم کنید!

تلاش برای دو قطبی کردن جامعه با بهانه‌هایی نظیر گشت ارشاد و فیلترینگ و رابطه با آمریکا، به خاطر اصرار دولت بر فرار از ارائه گزارش عملکرد اجرایی هزار روزه است.

رجانیوز در تحلیلی نوشت: دو قطبی‌سازی کار سیاسیون است و آنها با این ترفند به حیات سیاسی‌شان ادامه می‌دهند؛ در عرصه واقعیت ممکن است، این دو قطبی‌های مجازی روزی به کار آید اما در انتهای کار حتما پشیمانی به بار خواهد آورد؛ چون مبنای آن سیاسی‌کاری و فریب است. فریب را هم دوامی نیست چون انتخابات‌ها پیاپی پشت سر هم می‌آیند و افراد سیاسی نیازمند تجدیدنظر در روابط و راهبردهای‌شان هستند.

 امروز هم از سوی دولت مستقر و همراهان همراه و ناهمراهش، انواع و اقسام دوقطبی‌ها را برای ادامه حیات سیاسی به کار می‌گیرند. زمانی که امید برای اصلاح امور اقتصادی و رونق، کم‌کم به ناامیدی می‌گراید و کوه برجام موش می‌زاید و Almost nothing (تقریبا هیچ) به مخاطبان خارجی و داخلی تحویل می‌دهد، آن‌گاه دو قطبی‌های کاذب پدید می‌آید.

رجانیوز می‌افزاید: دو قطبی‌سازی بر سر فیلترینگ اینترنت، گشت ارشاد، رابطه با آمریکا و حتی پیامکهای روز انتخابات! موضوعاتی است که رئیس دولت یازدهم با آنها بازی می‌کند تا پاسخگوی 1000 روز ریاست بر قوه مجریه نباشد.

البته در این میان نقش دولت گذشته را نیز نباید از یاد برد! امروز که نه 100 روز از آغاز دولت که بیش از 100 روز از اجرایی شدن برجام و بتن‌ریزی بر قلب صنعت هسته‌ای کشور گذشته است، شاید معدود مهمانان گزینشی در سمینارها را بتوان با این سخنان به وجد آورد و سوت و کف و هورا از آنها گرفت اما این کف روی آب است.

رئیس دولت یک روز برجام را آفتاب تابان و روز دیگر ابر شتابان می‌خواند همان‌گونه که پیش از توافق حتی آب خوردن را به آن گره زده بود! ولی خود نیز می‌داند نزدیک به 90 درصد از مشکلات مربوط تحریم، حل نشده و رفت و آمدهای پسابرجامی به تعارف و تفاهم‌های اولیه گذشته است و حتی پرونده ایرباس‌های جنجالی نیز بایگانی شده و تنها عکس یادگاری آن به جا مانده است.

رئیس‌جمهور و حلقه اولش مجری و ناظر برجام شده‌اند و گزارش وزارت امور خارجه ایران درباره اجرای برجام توجیه‌گر اقدامات طرف بدعهد و غیرقابل اعتماد آمریکایی شده است. آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی مشکلات جای خود را به دفاع کورکورانه از برجام داده است.

 پیگیری حقوق و مطالبه تعهدات طرف مقابل جایش را به التماس داده و تنها تهدید طرف ایرانی به جز فشارهای ایمیلی، این گزاره است که «اگر ما را تحویل نگیرید، در انتخابات آینده رأی نخواهیم آورد!» به جای رفوی منافذ برجام و مقابله به مثل با بدعهدی‌ها و خباثت‌های آمریکا مانند دزدی 2 میلیاردی، این و آن در داخل کشور متهم می‌شوند.

در اقتصاد نیز کمابیش  وضعیت همین گونه است. از صدها فرمان و ریل‌گذاری اقتصادی، به کارهای جاری اکتفا شده و روزمرگی حرف اول را می‌زند. کار به جایی رسیده که کلمات معنای خود را از دست داده و رئیس‌جمهور در تعطیلات نوروزی‌اش می‌گوید که «کیش نماد اقتصاد مقاومتی است!» با وعده‌های 100 روزه و دو قطبی‌های کاذب شاید بتوان یک انتخابات را برد اما نمی‌توان کشور را اداره کرد.

زیباکلام: دست روحانی برای انتخابات 96 خالی است

صادق زیباکلام می‌گوید دست روحانی به لحاظ عملکردی برای انتخابات 96 خالی است.

وی در روزنامه آرمان نوشت: حتی اگر روحانی بگوید که با 6 درصد تورم منفی کشور را تحویل من دادی و امروز رشد اقتصادی حداقل مثبت شده است کاربرد چندانی ندارد. واقعیت اقتصاد امروز رکود وحشتناک تاریخی است که باعث خواهد شد دست روحانی در انتخابات 96 خالی باشد.

وی می‌افزاید: بعید است روحانی در یکسال باقیمانده تغییرات اساسی در عرصه اقتصاد ایران به وجود آورد. البته عملکرد وی در کاهش تورم و به وجود آوردن جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مثبت است ولی چنین اموری بعید است در کوتاه مدت چشم‌انداز اقتصاد ایران را مثبت کند.

تذکر هسته‌ای 10بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران3 نماینده مجلس به روحانی/ زیباکلام: دست روحانی برای انتخابات 96 خالی است/ بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران/ احضار كاردار كويت به وزارت خارجهجمهوری اسلامی

ضیافت شام منتخبان و چندسوال

 دعوت از نمایندگان منتخب مجلس شهرهای مختلف کشور برای صرف شام در برج میلاد از سوی شهرداری تهران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سوال برانگیز شد.

مردم می‌گویند هزینه سنگین شام نمایندگان و اعضای خانواده‌های آنان در ردیف هزینه‌های شهرداری تهران و دیگر شهرهای کشور نیست و معلوم نیست چرا شهرداری با پول مردم چنین مهمانی‌های غیرلازمی را برپا می‌کند، مگر آنکه نمایندگان مجلس را نایب الضیافه مردم در این مهمانی بدانیم!

تذکر هسته ای 103 نماینده به روحانی

 مخالفان برجام در مجلس نهم که تلاش زیادی برای جلوگیری از تصویب آن کردند و موفق به این کار نشدند، دیروز در تذکری به رئیس جمهور، خواستار تعیین ضرب الاجل برای توقف برجام شدند.

این افراد که اسامی شان اعلام نشده ولی ادعا کرده‌اند که 103 نفر هستند، هر چند در تذکر کتبی خود که دیروز در جلسه علنی مجلس قرائت شد گفته‌اند «هدف از این ضرب الاجل «تجدیدنظر در اقدامات داوطلبانه، از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب ان پی تی و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده ایران و ادامه شیطنت‌ها و بدعهدی‌ها و کارشکنی‌ها و عدم پایبندی آمریکا در عدم رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای مسموم در اجرای برجام» است، ولی هدف واقعی آنها ادامه مخالفت با برجام به بهانه‌های جدید است.

گفته می‌شود اکثریت این افراد کسانی هستند که از ورود به مجلس دهم بازمانده‌اند و می‌خواهند در روزهای پایانی عمر نمایندگی خود یکبار دیگر شانس خود را بیازمایند.

بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران

 از مرگ سالانه 120 هزار زن در کشور،‌ حدود 15 هزار نفر به دلیل سرطان جان خود را از دست می‌دهند که چاقی، کم تحرکی و مصرف دخانیات مهم‌ترین عوامل آن می‌باشند.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری استان فارس با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه افزایش مصرف قلیان در بین بانوان رو به افزایش است که درحال حاضر سرطان گوارش، معده، مری و سرطان پستان با سالانه حدود 2 هزار نفر بیشترین تعداد قربانی را در میان زنان دارد.

وی افزود: سالانه 1200 نفر از بانوان به دلیل سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند که با توجه به افزایش مصرف قلیان در بین بانوان این رقم رو به افزایش خواهد رفت. به گفته وی، با توجه به چاقی 60 درصد از بانوان میانسال کشور، افزایش مصرف دخانیات را باید زنگ خطر و تهدیدی برای بروز بیماری سرطان در کشور دانست.


تذکر هسته‌ای 10بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران3 نماینده مجلس به روحانی/ زیباکلام: دست روحانی برای انتخابات 96 خالی است/ بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران/ احضار كاردار كويت به وزارت خارجهآرمان

تسليت يادگار امام برای شهادت جمعي از مدافعان حرم


يادگار امام شهادت جمعي از مدافعان حرم اهل‌بيت(ع) را در سوريه تسليت گفت.

 آيت‌ا... سيد حسن خميني، در صفحه‌ اينستاگرام خود نوشت؛«شهادت برادران عزيزمان را كه مظلومانه در سوريه به شهادت رسيدند، به خانواده‌هاي ايشان و به همه مردم شريف ايران به‌ويژه به مردم غيور مازندران تسليت مي‌گويم.

 مي‌خواستم درباره شعبان و اعياد آن بويژه درباره ولادت باسعادت سرور شهيدان و آزادگان بنويسم اما گويي عيد حسين (ع) هم به بوي شهادت آميخته است. »

احضار كاردار كويت به وزارت خارجه

متعاقب برگزاري نشست تني چند از عناصر ضد انقلاب مرتبط با بيگانگان در كويت، كاردار اين كشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد كشورمان به وي ابلاغ شد.

 در اين ديدار مقام وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه ميزباني چنين گردهمايي در آن كشور مصداق بارز نقض اصول و عرف شناخته شده بين‌المللي و مغاير با حسن همجواري است از كاردار كويت خواست مراتب اعتراض كشورمان را به دولت متبوع خود منتقل كند.

برگزاري جلسات كارگروه لغو تحريم‌ها

معاون حقوقي و بين‌الملل وزارت امور خارجه از برگزاري جلسات كارگروه لغو تحريم‌ها خبر داد. سيد عباس عراقچي درباره كارگروه لغو تحريم‌ها، گفت: جلسات كارگروه لغو تحريم‌ها در كميسيون مشترك ايران و ۱+ ۵ در حال برگزاري است و مسئوليت آن را وزير اقتصاد به عهده دارد.

وي همچنين درباره پرونده بررسي دو ميليارد دلار اموال مصادره شده ايران از سوي آمريكا نيز توضيح داد: پيگيري‌هاي حقوقي توسط دولت در حال انجام است. كارگروه ويژه‌اي را رئيس‌جمهور تعيين كرده‌اند كه بررسي‌ها را انجام مي‌دهند و در اين زمينه اطلاع‌رساني خواهند كرد.

كاهش قيمت نفت سياسي است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه «كاهش قيمت نفت غالبا سياسي است»، گفت: اقتصاد مقاومتي يعني به گونه‌اي عمل شود كه اگر در بازار تحريكاتي انجام شد بتوانيم با آن مقابله كنيم.

محمدحسين صفار هرندي با بيان اينكه قيمت فرآورده‌هاي نفتي چند برابر خام فروشي‌ها است، اظهاركرد: عربستان در كاهش قيمت نفت در يكي دو سال اخير ضررهاي زيادي را متحمل شده است، چرا كه بودجه كشور را بر اساس درآمد فروش نفت مي‌بست، بنابراين مجبور شد براي جبران كمبودهايش از ذخائر ارزي خود در خارج از كشور استفاده كند.

وي در رابطه با اقتصاد مقاومتي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي يعني به گونه‌اي عمل شود كه اگر در بازار تحريكاتي انجام شد بتوانيم با آن مقابله كنيم و آزادي از فروش نفت خام نخستين قدم در اين راستا است.

بررسي شبهه اعمال نفوذ در انتخابات فوتبالي

نماينده مردم تفرش و آشتيان در مجلس خواستار بررسي شبهه اعمال نفوذ در انتخابات فدراسيون فوتبال شد.

عباس صلاحي در تذكري در جلسه علني صبح ديروز مجلس از وزير ورزش خواست ضمن بررسي دقيق انتخابات فدراسيون فوتبال شبهه اعمال نفوذ در اين انتخابات را نيز مورد رسيدگي قرار دارد چرا كه به گفته وي تحولي در فدراسيون صورت نگرفته و تنها جاي رئيس و نائب رئيس عوض شده است.

وي همچنين در تذكري به رئيس‌جمهوري خواستار اعلام رقم دقيق بازگشت دارايي‌هاي بلوكه شده به كشور و نحوه هزينه‌كرد آن شد. صلاحي با انتقاد از عدم تحقق اعتبارات ماده ۱۸۰ برنامه پنجم يادآور شد: متاسفانه عدم تحقق اين امر باعث تبعات اجتماعي منفي در حوزه انتخابيه و در بخش عمراني شده است.

رئيس قوه قضائيه: امنيت كشور به‌سبب جانفشاني‌هاي نيروهاي مسلح است

رئيس قوه قضائيه گفت: امنيتي كه در اين كشور است به سبب جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاي همين برادران و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و دستگاه‌هاي امنيتي است و بايد اين امنيت را قدر بدانيم.

 آیت‌ا... آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضائي ضمن تبريك روز پاسدار به مناسبت ميلاد امام حسين(ع) و روز جانباز به‌مناسبت ميلاد حضرت ابوالفضل(ع) اظهار كرد: از ابتدا كه سازمان سپاه پاسداران تشكيل شد باعث افتخار اين نظام و مردم بودند و هستند و در طول دفاع مقدس در تمام جبهه‌هايي كه براي اسلام جبهه جهاد بود ورود پيدا كردند، حتي در بيرون از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از مظلومين خدمت كردند.

 وي ادامه داد: اين جهادها چيزي نيست كه از ياد مردم برود؛ لذا همه قدردان اين نعمت هستند. امنيتي كه امروز براي مردم ملموس است، حتي در كشورهاي غربي و اروپايي اين امنيت وجود ندارد. كفران نعمت موجب زوال نعمت مي‌شود، برخي با اينكه در فضاي واقعي امنيت را احساس مي‌كنند آن را انكار كرده و اين كفران نعمت است.

 آملي لاريجاني تصريح كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران بحمدلله مقتدر است و داراي امنيتي است كه نه فقط در كشورهاي همسايه نظيرش نيست، بلكه در قلب اروپا نيز نظيرش وجود ندارد. وي تصريح كرد: كارهايي كه تروريست‌ها در اروپا انجام مي‌دهند نتوانسته در كشور ما جايگاهي پيدا كند؛ لذا ما از خدا توفيق اين برادران را خواستاريم.

رئيس دستگاه قضائي گفت: بحمدلله نيروهاي مسلح ما همه نيروهاي عقيدتي هستند و صرفا نظامي نيستند. خصوصا سپاه پاسداران كه در اساسنامه‌اش توجه به جهاد ارزشي تصريح شده است و ما از همه پاسداران و جانبازان گرانقدر جمهوري اسلامي ايران تشكر مي‌كنيم كه از جان و مال و بدن خود براي پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي ايران مايه گذاشتند و از خداوند متعال پيشرفت و تعالي‌شان را خواستاريم. رئيس دستگاه قضائي اظهار كرد: اموري كه در اساسنامه سپاه پاسداران آمده و بر اساس آن سپاه پاسداران تشكيل شده، پيشبرد جبهه انقلاب اسلامي است.

تذکر هسته‌ای 10بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران3 نماینده مجلس به روحانی/ زیباکلام: دست روحانی برای انتخابات 96 خالی است/ بیشترین عامل مرگ و میر زنان در ایران/ احضار كاردار كويت به وزارت خارجهایران

پایان تحقیقات در پرونده آمران حمله به مطهری


وکیل مدافع علی مطهری از پایان تحقیقات ضابط قضایی در پرونده آمران حمله به مطهری در شیراز خبر داد و گفت که نتایج تحقیقات، به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای نیروهای مسلح استان فارس ارجاع شده است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در جریان تحقیقات و رسیدگی به بخش نخست پرونده، حمله‌کنندگان مدعی شدند افرادی به آنها دستور داده‌اند و به همین دلیل پرونده‌ای برای رسیدگی به اتهامات آمران این حمله در دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس تشکیل شد، گفت: پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار ضابط قضایی بود که در نهایت گزارش ضابط قضایی مستقر در دستگاه نظامی تکمیل و برای اتخاذ تصمیم به دادسرای نظامی شیراز ارسال شد.

 وی افزود: با توجه به تکمیل تحقیقات ضابط قضایی، رئیس دادسرای نیروهای مسلح استان فارس این پرونده را برای رسیدگی به شعبه چهارم بازپرسی این دادسرا ارجاع کرد. وکیل مطهری خاطرنشان کرد که به دلیل محرمانه بودن تحقیقات، اجازه انتشار نتیجه تحقیقات ضابط قضایی را ندارد.

دهدشتی: با اعدام زنجانی، لایه‌های پرونده پنهان می‌ماند

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اعدام بابک زنجانی نهایت آمال دست‌های پشت پرده در پرونده فساد نفتی است، گفت: «بازگرداندن بیت‌المال و شفاف‌سازی این پرونده باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.»

به گزارش خانه ملت،‌ حسین دهدشتی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دادگستری درباره اینکه اعدام بابک زنجانی پول نمی‌شود، این موضع را تأیید کرد و گفت: «اعدام متهم نفتی به پنهان ماندن بسیاری از لایه‌های این پرونده برای همیشه کمک می‌کند.»

وی با بیان اینکه بیش از اینکه اعدام بابک زنجانی اهمیت داشته باشد بازگشت بیت‌المال به خزانه مهم است، افزود: «هر چند بازگرداندن بیت‌المال منافاتی با اعدام یا محاکمه بابک زنجانی ندارد، اما باید ابتدا بازگشت منابع مالی کشور در دستور کار قرار بگیرد.»

دهدشتی تأکید کرد: قوه قضائیه باید پیگیر بازگرداندن «رضا ضراب» به ایران و محاکمه وی باشد تا بدین ترتیب نقاط ابهام‌آمیز پرونده فساد نفتی شفاف شود. روز گذشته همزمان با انتشار این اظهارات رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با «فارس»، از ثبت لایحه اعتراض دادنامه اصلاحی دادگاه انقلاب به وکالت از سوی موکلش در دیوان عالی کشور برای فرجام‌خواهی خبر داد.

وکیل بابک زنجانی همچنین به خبرگزاری «آنا» گفت: به نقض حکم موکلم در دیوان عالی کشور امیدوار هستم و اگر این اتفاق نیفتد، راهکارهای قانونی دیگری نیز وجود دارد.

انتقاد اندیشکده امریکایی با توقیف دارایی‌های ایران

اندیشکده شورای آتلانتیک تصمیم دیوان عالی امریکا برای برداشت پول از محل دارایی‌های بلوکه شده ایران را ضربه‌ای دیگر به روابط تهران و واشنگتن و  خلاف قانون مصونیت قضایی دولت‌ها اعلام کرد.

 به گزارش ایسنا، در گزارش این اندیشکده با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ایران این اقدام  را یک دزدی خیابانی خوانده و به دبیرکل سازمان ملل  برای جلوگیری از این اقدام غیرقانونی امریکا نامه نوشت، آمده است: «این یک اصل اساسی در حقوق بین‌الملل است که حکام خارجی به طور معمول در سیستم قضایی دیگر کشورها از مصونیت قضایی برخوردارند... اما کنگره امریکا برخلاف این قاعده عرفی، یک استثنا در مصونیت دولت‌های خارجی در نظر گرفته است که در آن مجوز شکایت علیه کشورهای حامی تروریسم که اقدامات‌شان منجر به جراحت یا مرگ اتباع امریکایی شده، صادر شده است» این اندیشکده امریکایی در ادامه گزارش خود با تأکید بر لزوم دستیابی به یک راه حل در این زمینه، نوشت: «نه ایران غرامت‌های تعیین شده در دادگاه‌های امریکا را پرداخت خواهد کرد و نه امریکا دست به پرداخت غرامت‌هایی خواهد زد که شاکیان ایرانی حکم قانونی دریافت آن را دارند. هریک از دو طرف باید بتوانند رضایت شاکیان را جلب کنند، چیزی که قطعاً نیازمند سازش و اراده سیاسی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    اون پنج درصد رو جزو مردم حساب نکنید
  • بی کار ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    بی صبرانه منتظر انتخابات 96 هستیم
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    کمی هم اگر دلتان خواست به فکر جوانان باشید
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخ :(
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    احسنت
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبان معلوم نیست با خودشون چند چندن
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    من هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس