رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید موضوع دستبرد آمریکا به دارایی‌های ایران را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و از کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز می خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (21 اردیبهشت 95) گفت: راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران خلاف همه قواعد بین‌المللی و این رفتار آمریکا همچون رفتار دزدان سر گردنه است که با پررویی و سبک‌سری چنین اقدامی را انجام داده است.

وی افزود: عجیب‌تر آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی آمریکا هم چنین اقدامی میسر نبود در کنگره فقط برای این پرونده به تصویب رساندند. این همه مدل قانون‌گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید این گستاخی آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ گذاشت، اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید این فضاحت حکمرانان آمریکایی‌ها را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند و از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کند.

لاریجانی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسین (ع) و حضرت عباس خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در دوران جوانی در جنگ‌های جمل، صفین و نهروان حضور داشت و مردم را به جنگ ترغیب کرد. او بود که در مراحل مقدماتی صفین در گرفتن مسیر آب از دست شامیان نقش داشت تا جایی که امام علی (ع) فرمود این نخستین پیروزی است که به برکت حسین به دست آمد.

وی افزود: امام حسین در دوران امامت برادرش امام حسن (ع) به طور کامل از سیاست وی دفاع کرد و به صلح امام حسن (ع) وفادار بود تا جایی که در برابر درخواست‌های مکرر مردم عراق برای آمدن آن حضرت به کوفه حتی پس از شهادت برادرش حاضر به قبول رای آنها نشد و فرمود تا وقتی معاویه زنده است نباید دست به اقدامی زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امام حسین (ع) در فاصله 10 سال به خاطر پیمان امام حسن (ع) حکومت معاویه را تحمل کرد تا وقتی که معاویه اقدام به گرفتن بیعت برای یزید کرد و با روی کار آمدن یزید نهضت حسینی آغاز شد که الگوی همه نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی در ادوار مختلف شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: غیرت مجاهدانه و وفای به عهد امام حسین (ع) را باید مقایسه کرد با ذلت برخی حاکمان کشورهای اسلامی و بدعهدی مستکبران تا دور افتادگی و حرمان جهان امروز از حق‌طلبی به خوبی درک شود.

وی افزود: پاسداران شخصیتی همچون امام حسین (ع) را نماد سبک زندگی خویش قرار دادند و در 4 دهه پس از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی را به ملت هدیه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه در بحران‌های داخلی پس از انقلاب و چه در دفاع مقدس پاسداران غیور و شجاع با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت کردند و جانبازان صبور که شهدای زنده محسوب می‌شوند با افتخار راه حضرت ابوالفضل‌العباس را طی کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این قافله مقدس شهادت همچنان در اردوگاه دوستان خدا و پاسداران غیرتمند همچنان راه حسینی را طی می‌کند و خود را در بند مرزهای جغرافیایی نکرده است.

وی ادامه داد: امروز دفاع از حرم اهل بیت و مبارزه با ستم‌پیشه‌گان تکفیری را وظیفه جهادی خود تلقی کرده و در چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله‌های تعشف حسینی را فروزان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تروریست‌ها در هنگام آتش‌بس در سوریه دست به جنایت زدند که به نظر می‌رسد طراحی آتش‌بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه که اخیرا یک کشتی سلاح از سوی اروپا به سوریه ارسال شد نشان‌دهنده نقشه‌ای بود که بتوانند در مذاکرات زوری و سوری دستاورد بیشتری برای خود فراهم کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برای غرب و آمریکا چیزی از این نکبت‌بارتر نیست که در حالی که خود از دست جبهه‌النصره و داعش به فغان آمده‌اند برای بهره‌برداری تاکتیکی کشتی سلاح به سوریه ارسال می‌کنند اما مطمئن باشند که این سلاح‌ها در آینده در دست تروریست‌ها به سوی خودشان سرازیر خواهد شد و این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در همین دنیا می‌دهد.

وی در پایان گفت: یاد دلیرمردان شجاع پاسدار در این مبارزه مقدس را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدای عزیز پاسدار درود می‌فرستیم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    منتظر عملکرد دولت در خصوص بازگرداندن 2 میلیارد دلار هستیم
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    درود بر رئیس مجلس
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    همچنان منتظر تاثیرات برجام در جیب خود هستیم
  • مسعود ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    قرار بود با برجام پولهای بلوکه شده ایران آزاد بشود اما گویا حالا دارد غارت می شود !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس