کد خبر 572354
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹

پل رایان رییس مجلس نمایندگان امریکا درمذاکرات روز پنجشنبه برای ترمیم شکاف های موجود در حزب جمهوریخواه بر سر مبارزه انتخاباتی دونالد ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید کماکان از تایید این میلیارد امریکایی خودداری کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رویترز، این نامزد شورشی و رهبر تشکیلاتی جمهوریخواهان درملاقاتی که در کمیته ملی جمهوریخواهان در کنگره در راستای تلاش ترامپ برای جلب پشتیبانی بیشتر وفاداران این حزب داشتند، چرخش مثبتی انجام دادند .
آنها دربیانیه مشترکی گفتند :' این نخستین ملاقات ما بود ولی گام بسیار مثبتی به سمت وحدت برداشته شده است. اوضاع واقعا به خوبی پیش می رود.'
رهبران حزب طبیعتا مشتاق هستند حول یک نامزد ریاست جمهوری جمع شده و برای نبرد در انتخابات عمومی ماه نوامبر تمام نیروی خود را به کار برند. اما رایان از تایید ترامپ به دلیل نگرانی از لفاظی های بمب افکنانه این بازرگان و ایده های سیاسی اش که در مواردی برخلاف دکترین دیرینه جمهوریخواهان است خودداری کرد.
رایان با پیشنهادهای ترامپ مبنی بر منع موقت ورود مسلمانان به امریکا ، اخراج یازده میلیون مهاجر غیرقانونی و اعمال سیاست های تجاری حمایت از تولیدات داخلی مخالفت کرده است.
این نماینده کنگره در اظهاراتی پس ازاین ملاقات گفت : وی از نشست انجام شده دلگرم شده ولی به کار بیشتری نیاز است .
رایان درکنفرانس خبری هفتگی خود گفت :' بر کسی پوشیده نیست که دونالد ترامپ و من اختلافات خاص خود را داریم . ما امروز در باره این اختلافات صحبت کردیم . به گمان من ، ما درحال پاشیدن بذر برای ایجاد وحدت هستیم . '
رایان که ممکن است آمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 یا بعد از آن را در سر داشته باشد خاطرنشان کرد که وی نمایندگی جناحی از محافظه کاران را به عهده دارد و اینکه ترامپ رای دهندگان جدیدی وارد حزب کرده است ، اقدامی مثبت است .
رایان گفت : 'اما نکته اینجاست که آیا ما می توانیم اصول اساسی به توافق برسیم که همه ما را متحد سازد .'
این اجلاس توسط رییس پریبوس رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان و یک متحد رایان سازماندهی شده بود که می کوشد جمهوریخواهان را در پشت سر ترامپ جمع کند چرا که نگران آن است اختلاف بین جمهوریخواهان باعث شود به راحتی شانس راهیابی به کاخ سفید را از دست بدهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس