کد خبر 570409
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

پلیس فیلیپین اعلام كرد كه 7 شهروند این كشور ساعاتی پیش از آغاز اخذ رای در استان 'كاویته' كه پیش تر مقامات در مورد افزایش تدابیر امنیتی در آن خبر داده بودند، هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

 به گزارش مشرق، 'جاناتان دل روزاریو' رئیس پلیس مانیل پایتخت فیلیپین روز دوشنبه گفت كه ساعاتی پیش از طلوع آفتاب مردان مسلح ناشناس در شهر 'روزاریو' با گشودن آتش بر روی یك یك دستگاه جیپ و دو موتورسیكلت این حادثه را رقم زند.

'كاویته' یكی از استان ‌های فیلیپین و بخشی از جزیرهٔ لوزون است.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وی انگیزه این حملات را تاكنون ناشناخته عنوان كرد و گفت با توجه به اینكه این منطقه از مناطق نگران كننده معرفی شده بود، نیروهای نظارتی خشونت های انتخاباتی این استان را تحت نظر دارند.

نیروهای نظارتی كه به منظور تامین امنیت انتخابات فیلیپین تشكیل شده، پیش از این اعلام كرده بودند از ابتدای كارزار انتخاباتی سال جاری تاكنون 15 مورد مرگ گزارش شده و خشونت های بسیار زیاد دیگری نیز رخ داده كه ارتباطی به انتخابات نداشته است.

پیش از كشته شدن این 7 نفر، 'آرماندو سبالوس' نامزد شهرداری شهر 'لانتاپیان' واقع در 840 كیلومتری مانیل نیز روز شنبه هفته جاری هدف گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

پلیس فیلیپین هفته گذشته برخی از نقاط مختلف این كشور را به دلیل جدی بودن رقابت سیاسی جزو 'مناطق نگران كننده' معرفی كرد.

استان 'میندانائو' در جنوب فیلیپین و مناطق دیگری شامل 'ماسباته'، 'لانائو دل سور'، 'نگروس اورینتال'، 'پانگاسینان' و 'وسترن سامار' از جمله مناطقی هستند كه مقامات امنیتی فیلیپین با توجه به تجربیات سال های گذشته آنها جزو مناطق مستعد خشونت های انتخاباتی معرفی كردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس