کد خبر 546235
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

وزارت خارجه چین ضمن اعتراض شدید به توافق نظامی انجام شده میان فیلیپین و ژاپن، هشدار داد که اینگونه حرکات منجر به از بین رفتن صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد شدید از قرارداد میان ژاپن و فیلیپین بر سر مبادله ۵ فروند هواپیمای نظامی TC-۹۰، نسبت به هرگونه تهدید احتمالی علیه منافع چین در دریای چین جنوبی هشدار داد.

«هانگ لی» گفت: اگر اعمال فیلیپین در راستای تهدید حاکمیت و منافع چین در دریای جنوبی چین باشد، چین به شدت در مقابل این حرکات خواهد ایستاد.

وی افزود: همچنین می خواهم اشاره کنم که ژاپن به هیچ وجه در مساله دریای جنوبی چین ذی نفع نیست و ما به شدت در برابر این حرک ژاپن موضع می گیریم. ما از ژاپن می خواهیم تا محتاطانه عمل کند و کاری در جهت بر هم زدن صلح و ثبات منطقه انجام ندهد.

گفتنی است، دو کشور ژاپن و فیلیپین به تازگی قراردادی امضا کرده اند که به موجب آن، ژاپن ۵ فروند هواپیمای آموزشی نظامی TC-۹۰ خود را به فیلیپین اجاره خواهد داد.

فیلیپین، هدف خود را از انجام این قرارداد، حمایت از کشتی های گشتی نیروی دریایی این کشور در دریای جنوبی چین اعلام کرده است.

لازم به ذکر است، چین به تازگی سامانه موشکی جدید خود را در دریای جنوبی چین و در نزدیکی آبهای فیلیپین مستقر کرده است.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس