فیلیپین از آمریکا خواست این کشور را در مقابل چین در موضوع جزایر دریای چین جنوبی کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فیلیپین از آمریکا خواست برای گشت زنی دریایی این کشور را در مقابل چین کمک کند. سخنگوی وزیر دفاع فیلیپین از افزایش تنش بین این کشور با چین در دریای چین جنوبی خبر داده است.

وزرای خارجه و دفاع فیلیپین و آمریکا برای دومین بار در واشنگتن با یکدیگر دیدار می کنند. قرار است دو کشور درباره موضوع تنش های دریایی چین جنوبی بحث و تبادل نظر کنند.

پیتر پاول گالورز سخنگوی دولت فیلیپین در مانیل به خبرنگاران گفت: برای افزایش قدرت در دریای چین جنوبی نیاز به مشارکت جدی از سوی آمریکا هستیم.

«رای مابوس» رئیس نیروی دریایی آمریکا بر اهمیت روابط این کشور با فیلیپین تاکید کرد ولی هیچ واکنشی نسبت به درخواست فیلیپین نشان نداد.

مالکیت جزایر دریای چین جنوبی هر سال ۵ تریلیون دلار درآمد برای کشور چین به همراه دارد که کشورهای بروندی، مالزی، ویتنام، تایوان و فیلیپین به این روند اعتراض دارند.

مابوس در نشست سالانه نیروی دریایی فیلیپین از همکاری نزدیک نیروی دریایی این کشور با آمریکا خبر داد و گفت برای همکاری های بیشتر با آمریکا در دریای چین جنوبی در حال مذاکره با مقامات نظامی این کشور هستیم.

 وی گفت: آمریکا متحد اصلی فیلیپین محسوب می شود و در مقابل پکن برای همکاری این کشور در موضوع دریای چین جنوبی به کمک این کشور نیاز داریم.

اوایل ماه جاری تنش بین چین و کشورهای مذکور بر سر استفاده از منابع طبیعی جزایر دریای چین جنوبی به بالاترین میزان خود در چند سال اخیر رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس