کد خبر 567900
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به سفر رئیس جمهور کره به ایران واکنش نشان داد.

 به گزارش مشرق، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به سفر رئیس جمهور کره به ایران واکنش نشان داد.

کربی در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس جمهور کره و «عادی سازی» روابط دو کشور گفت: «فکر می کنم شما باید این سوال را از مقامات در سئول بپرسید تا درباره رابطه دو جانبه شان با ایران صحبت کنند.»

وی در ادامه بار دیگر موضع کشورش درباره عادی سازی روابط با ایران را بیان کرد.

سخنگوی وزات خارجه آمریکا در ادامه گفت: «از بابت آمریکا باید بگویم که ما با ایران رابطه دیپلماتیک نداریم و فعلا برنامه ای برای این وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «ما برای ضمانت توافق ایران با این کشور تعامل می کنیم، ضمن اینکه تعاملی هم با تهران داریم که به مشارکت ایران در کروه بین المللی حمایت سوریه محدود می شود. در حال حاضر تلاشی هم برای گسترده تر کردن این تعامل وجود ندارد.»

وی سپس با تکرار ادعاهای اثبات نشده ایران را به حمایت از تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه متهم کرد و گفت که واشنگتن خواستار تغییر این رفتارها است اما «نشانه ای نداریم که حتی به خاطر توافق هسته ای این اتفاق افتاده باشد.»

کربی سپس اضافه کرد: «و بنابراین، ما حفظ فشار بر این کشور در عرصه های قبلی را ادامه خواهیم داد و حق افزایش این فشارها در مواقع مقتضی را هم برای خودمان محفوظ می دانیم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ایران آباد ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    مار از پونه بدش می یاد جلوی لانه اش سبز میشه آمریکا بهتر است دست پیش نگیرد یا بقول سیاسبون فرار رو به جلو نکند در ایران کسی تمایل به ایجاد روابطه با آمریکا بعنوان یک کشور زورگو یاغی عهد شکن وشرور ندارد تا همینجا که با آمریکا برسر موضوع هسته ای با آمریکا مذاکره شد همه ایران اعم از مردم ودولت احساس گناه می کنند توی این ۳۷سال هرغلطی آمریکا علیه ایران انجام داد نتیجه ای جز قدرتمند شدن ایران عایدش نشد بعد از آن هم چیزی عایدش نمی شود .
  • کیان ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    آمریکا برنامه دیپلماتیک برای رابطه با ایران رو میخواد چیکار؟ هر وقت خواست به هدفی در ایران برسه کافیه که بگه ما میخواهیم به ایران حمله کنیم باید باج بدید، خب بعضی ها هم از ترس حمله باج میدن تازه افتخار هم می کنند وآن را موفقیت می دانند. آمریکا اگر میخواست و می توانست حمله کند بی خبر حمله می کرد، لازم نبود به یک عده خبر بدهد و آنها را بترساند و آنها هم که ..... خدایا نکنه دوران قاجار برای ما دوباره تکرار بشه، فعلا که ترکمانچای رو دوباره دیدیم.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    خدا رحمت کند امام را که گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند وخدا حفظ کند آقا را که گفت آمریکا غلط زیادی کرده بره جزیره خوک ها
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    آقا گفت آمریکا بره خلیج خوکها نه جریره خوکها
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    میشه چرند نگی
  • ملیکا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    البته باید بگم که مردم آمریکا مشکلی ندارند این دولت مسخره امریکاست که با ما مشکل دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس