کد خبر 541875
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از هفته آینده سفر خود به شش کشور سنگاپور، تایلند، برونئی،‌ اندونزی،‌ نیوزیلند واسترالیا را آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق،  محمدجواد ظریف را در جریان سفر به این شش کشور یک تیم بزرگ اقتصادی همراهی خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان در سفر به این کشورها با تعدادی از مقامات آن‌ها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد کرد.

سفر محمدجواد ظریف به برخی از این کشورها برای اولین بار صورت می‌گیرد و مقامات برخی از این کشورها نیز در سال 94 در قالب هیات‌هایی به ایران رفت و آمدهایی داشته‌اند. از جمله می‌توان به سفر وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه استرالیا اشاره کرد که به ترتیب در فروردین و مرداد 94 به تهران سفر کردند و از ظریف برای سفر به این کشور دعوت به عمل آوردند.

وزیر خارجه اندونزی نیز امسال دو بار به تهران سفر کرد که آخرین سفر وی مربوط به 23 دی ماه است، زمانی که روابط ایران و عربستان به اوج تیرگی رسید و در تحلیل‌ها عنوان می‌شد که یکی از اهداف سفر «رتنو مرسودی» به تهران و ریاض میانجی‌گری برای حل و فصل اختلافات بین ایران و عربستان است.

«دون پرامودوینای» وزیر امور خارجه تایلند نیز در اوایل بهمن ماه برای دیدار با مقامات کشورمان و شرکت در نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند به ایران امد ، چند روز بعد از این سفر ، معاون نخشت وزیر تایلند برای دیدار با مقامات مکشورمان در راس یک هیات اقتصادی راهی تهران شد.

توجه به شرق و گسترش روابط با کشورهای این منطقه از جمله اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی کشورمان است، چنانکه در سال جاری شاهد سفر رئیس‌جمهور چین به تهران بودیم و قرار است در اوایل سال 95 نیز نخست وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور کره جنوبی راهی تهران شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آسه برو آسه بیا
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تیترت خیلی زشته،ظریف بهترین وزیر خارجه تمام دولت هاست،نگاه حزبی و تخریب غیر هم حزب آفت سلامت جامعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس