کد خبر 657533
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

ساکنان 'صنعا' امروز (دوشنبه) از حمله جنگنده های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان به این شهر خبر دادند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری 'رویترز' به نقل از ساکنان صنعا پایتخت یمن، جنگنده های ائتلاف عربی ضد یمن امروز نقاط نظامی این شهر را هدف حمله قرار دادند.

گفته می شود در این حملات پایگاه های نظامی در کوهی مشرف به صنعا هدف قرار گرفت و موج این انفجار ساختمان های مسکونی در چندین محله این شهر را لرزاند.

صنعا پایتخت یمن، در کنترل 'کمیته های مقاومت مردمی انصارالله' است که به رغم جنگ 20 ماهه عربستان در حمایت از دولت مستعفی این کشور، هنوز کنترل بخش های وسیعی از یمن را در دست دارند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که ائتلاف مذکور شنبه گذشته مدعی شد که با هدف محقق کردن اهداف بشردوستانه سازمان ملل آتش بسی 48 ساعته را در این کشور عربی اجرا می کند.

آتش بس یاد شده امروز ظهر به پایان می رسد.

رویترز افزود: این نقض آتش بس بی تردید سرنوشت پیشنهاد صلح سازمان ملل به انصارالله برای عقب نشینی از شهرهای اصلی این کشور و نیز تشکیل 'دولت وحدت ملی' توسط طرف های درگیر را با ابهام مواجه خواهد ساخت.

عربستان از فروردین 94 جنگ یمن را آغاز کرد و این کشور فقیر عربی را مورد حمله و حصر قرار داد. بر اساس آمار سازمان ملل، در این مدت بیش از 11 هزار یمنی کشته و ده هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

آمار نهادهای بین المللی همچنین حاکی از آن است که میلیون ها یمنی نیازمند کمک های فوری هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس