کد خبر 564496
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

نتایج منتشر شده از شاخص اطمینان مصرف کننده و همچنین تولید محصولات صنعتی در آمریکا نشان می‌دهد که این بخش از اقتصاد امریکا تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی را در پیش دارد و رشد اقتصادی در سه ماهه دوم کاملا ضعیف می‌شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، در ماه مارس سال جاری میزان سفارش کالاهایی مانند اتومبیل، کامپیوتر و محصولات الکترونیکی در آمریکا به شدت کاهش یافت و نشان داد که بهبود اوضاع در بخش تولید آمریکا تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش دارد.

به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی و بازرگانی در این کشور در سه ماهه نخست سال جاری ضعیف بوده است. از سوی دیگر چشم‌انداز رشد اقتصادی آمریکا برای سه ماهه دوم سال جاری نیز تحت تاثیر کاهش نرخ اطمینان مصرف‌کننده در این کشور قرار گرفته و ضعیف پیش‌بینی شده است.

این اطلاعات درحالی منتشر شده است که مقامات بانک مرکزی آمریکا برای نشستی دو روزه نسبت به تصمیم‌گیری شرایط اقتصادی این کشور دور هم جمع شدند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور را بدون تغییر قرار دهد، پیش‌تر و در ماه دسامبر سال گذشته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور را برای اولین بار در 10 سال گذشته افزایش داد.

به نظر می‌رسد ارائه آمارهای ذکر شده بانک مرکزی آمریکا را مجاب به اتخاذ سیاست‌های محتاطانه‌تری کنند.

بنا به گفته میلان مولرین معاون مدیرکل موسسه TD سکوریتی انتظار می‌رود که بهبود رشد اقتصادی در آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری کاملا ضعیف باشد.

در حال حاضر بخش تولید آمریکا که 12 درصد از کل اقتصاد این کشور تشکیل می‌دهد با بحران تقویت ارزش دلار مواجه شده است چرا که این مساله به کاهش قابل توجه تقاضای کالاهای آمریکایی در بازار جهانی منتقل شده است.

حوزه تولید در آمریکا همچنین از کاهش شدید سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی توسط شرکت‌های نفتی در این کشور قرار گرفته است.

موارد ذکر شده باعث کاهش پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی، رشد صادرات، سرمایه‌گذاری و همچنین سوددهی شده است.

لازم بذکر است کاهش قیمت نفت در بازار جهانی سرمایه گذاری های نفتی  در سراسر جهان و به خصوص در آمریکا را به شدت کاهش داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس