کد خبر 559907
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن اعلام تعلیق مشارکت نمایندگان اپوزیسیون در مذاکرات ژنو، از تصمیم آنها برای باقی ماندن در محل مذاکرات خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که هیات مخالفان سوری در مذاکرات غیرمستقیم ژنو، به وی اطلاع داده اند که مشارکت رسمی خود در مذاکرات کنونی را به حالت تعلیق درآورده اند.

دی میستورا در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با شماری از اعضای هیات مخالفان سوری برآمده از کنفرانس ریاض گفت: هیات عالی مذاکرات مخالفان سوری به اطلاع من رساندند که برای ابراز ناخرسندی و نگرانی خود از وخامت اوضاع انسانی در سوریه و نقض آتش بس در این کشور، مشارکت رسمی در مذاکرات کنونی را به حالت تعلیق درمی آروند.

با این وجود، دی میستورا تاکید کرد که هیات مخالفان سوری قصد دارند همچنان در ژنو باقی بمانند و شاید به مذاکرات فنی با سازمان ملل بر سر مسائل سیاسی ادمه دهند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اعلام این که مخالفان بر هیات انتقالی اصرار دارند و نظام حاکم در این کشور نیز بر دولت گسترده پافشاری می کند، تاکید کرد که در صورت ادامه اختلافات در مذاکرات ژنو، از واشنگتن و مسکو درخواست خواهد کرد دخالت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس