کد خبر 559886
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۰

اعتراض سوریه به برگزاری جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان

بشارجعفری: اقدام نتانیاهو تحریک آمیز است

به گزارش مشرق، فرستاده دولت سوریه به گفتگوهای صلح ژنو اقدام نمادین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در تشکیل کابینه این رژیم در بلندی های اشغالی جولان محکوم کرد و آن را اقدامی غیرمسئولانه و تحریک آمیز خواند. 

بشار جعفری ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به این اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت دولت سوریه در پاسخ به این اقدام تحریک آمیز دو نامه فوری به شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان ارسال کرد و دخالت آنی آنان را به منظور محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی خواستار شد. سوریه همچنین درخواست کرد از برگزاری هرگونه نشستی در آینده در بلندی های اشغالی جولان جلوگیری شود. 

بشار جعفری تاکید کرد: « این اقدام نتانیاهو بویژه با قطعنامه ی شماره 497 شورای امنیت سازمان ملل که در سال 1981 به اتفاق آراء همه اعضای شورای امنیت تصویب شد در تناقض آشکار است. این قطعنامه همچنین تاکید دارد تصمیم رژیم اشغالگر قدس در تحمیل حاکمیتش بر جولان بی پایه و اساس و در سطح بین المللی هیج اثر قانونی ندارد. 
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جنگ سال 1967 خاورمیانه اشغال و در سال 1981 این منطقه را کامل از سوریه جدا کرد. 
نتانیاهو روز یک شنبه مدعی شد جامعه بین المللی باید «حاکمیت همیشگی اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت بشناسد.» 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین با اشاره به ادعاهای گروه های مخالف دولت درباره وخامت اوضاع انسانی و درخواست آنان برای لغو توقف درگیری ها گفت: « سخنان غیرمسئولانه و تحریک آمیزی هم از سوی هئیت منتسب به سعودی ها شنیده ایم که در آن حمله به ارتش سوریه ، لغو نوقف درگیری ها و بمباران شهرهای سوریه را خواستار شده بودند.» 
وی به روند گفتگوهای صلح در ژنو نیز اشاره کرد و گفت: « برخی ایده های نو از سوی استفان دی میستورا مطرح شده است، منتظریم ببینیم واکنش گروه های مخالف به این ایده ها چیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس