کد خبر 564087
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

«بشار الجعفري» رئيس هيات مذاكره كننده دولت سوريه امروز (سه شنبه) آخرين دور مذاكرات در ژنو درباره حل بحران اين كشور را مفيد و سازنده ارزيابي كرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، هيات مذاكره كننده دولت سوريه امروز در نشست پاياني سومين دور مذاكرات ژنو با استيفان دي ميستورا فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه و تيم او ديدار و گفت وگو كرد.

جعفري در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در نشست گفت وگوهاي غير مستقيم سوري- سوري با دي ميستورا به طور دقيق به مطالبات و آنچه به نفع كشور و ملت است، پرداختيم و به همه سوالات مهم هيات سازمان ملل در مورد سوريه پاسخ داديم.

جعفري سومين دور از مذاكرات ژنو را مفيد و سازنده ارزيابي كرد و گفت: طبق جدول زمان بندي هماهنگ شده با سازمان ملل،‌ فردا (چهارشنبه) ژنو را به مقصد سوريه ترك خواهيم كرد.

رئيس هيات مذاكر كننده سوريه همچنين افزود: در اين نشست،‌ بار ديگر موضوعات مهم به ويژه مسائل مربوط به تروريسم را مورد بررسي قرار داديم. همچنين متوجه شديم كه استفان دي ميستورا نگراني ما را در خصوص تلاش هاي كشورهاي حامي تروريسم در راستاي به شكست كشاندن راه حل سياسي، درك مي كند.

بر اساس اين گزارش،‌ هيات مذاكره كننده نظام سوريه روز گذشته (دوشنبه) نيز دو نشست با دي ميستورا برگزار كرد.

چندي پيش سومين دور از مذاكرات صلح سوريه با هدف حل بحران اين كشور، پايان دادن به جنگ، مقدمه سازي براي آغاز روند گذار سياسي شروع شد كه اين دور از مذاكرات نيز مانند دورهاي اول و دوم آن با كارشكني مخالفان رياض نشين به نتيجه قابل قبولي نرسيد.

مخالفان رياض نشين مانند گذشته نيز از ادامه مشاركت درگفت و گوها خودداري كردند كه روسيه اين عقب نشيني را خلاص شدن از شر تندروها و تروريست ها دانست.

در حالي مذاكرات ژنو 3 درباره حل بحران سوريه به پايان مي رسد كه تروريست هاي فعال در اين كشور همچنان به حملات خود عليه شهروندان بي گناه سوري ادامه مي دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس