کد خبر 564407
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن تأکید بر لزوم همکاری کشورهای جهان در خصوص عدم تأمین مالی تکفیری های داعش گفت که مسکو به دنبال از بین‌ بردن توانمندی اقتصادی این گروه تروریستی است.

  به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که تمامی کشورها می‌بایست به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در زمینه عدم تأمین مالی تروریسم پایبند باشند.

وی همچنین تصریح کرد که مسکو قصد دارد توانمندی اقتصادی داعش و منبع اصلی درآمدی آنها که فروش نفت است را از بین برد.

ولادیمیر پوتین در ارتباط با نقش روسیه در مبارزه با داعش گفت: نیروهای هوایی روسیه در سوریه، ضربه سنگینی به داعش و دیگر گروههای تروریستی وارد آوردند و تغییرات اساسی در اوضاع به وجود آوردند.

از طرف دیگر، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه (امروز) گفت که گروه تروریستی داعش ضربات سختی در سوریه متحمل شده است.

شایگو که در نشست امنیت بین‌الملل مسکو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به هدف قرار دادن نفت‌کش‌های داعش توسط روسیه، گفت مسکو قصد دارد توان اقتصادی داعش را نابود کند.

پوتین سه ماه قبل با بیان اینکه اهداف روسیه در سوریه محقق شده، بخشی از نیروهای خود را خارج کرد، اما منابع غربی می‌گویند که روسیه همچنان حضور نظامی چشم‌گیری در سوریه دارد. پوتین گفته بود در صورت نیاز روسیه می‌تواند ظرف چند نیروهای خود را به سوریه بازگرداند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس