کد خبر 563852
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

ابراهيم كالين سخنگوي رياست جمهوري تركيه، مصاحبه شبكه «بي بي سي» با رهبر شاخه نظامي «پ.ك.ك» را حمايت غيرمستقيم اين شبكه از تروريسم ارزيابي كرد.

 به گزارش مشرق، «جميل بايك» يكي از رهبران «پ.ك.ك» به مقام هاي بلند پايه تركيه در مصاحبه روز گذشته (دوشنبه) خود با «بي بي سي» پاسخ داد و گفت: دولت تركيه خواستار تسليم نيروهاي «پ.ك.ك» شده و آنان را به سركوب تا آخرين نفر تهديد كرده است، به آنكارا هشدار مي دهيم نه تنها خود را تسليم نمي كنيم، بلكه آماده ايم نبرد را عليه تركيه افزايش و تا پيروزي ادامه دهيم.

انتشار گسترده اين مصاحبه در رسانه هاي تركيه و جهان واكنش تند سخنگوي رياست جمهوري تركيه را به دنبال داشت.

«ابراهيم كالين» گفت: مصاحبه در اينجا و آنجا با افرادي كه از آنها به اصطلاح رهبر و يا سخنگو ياد مي شود به نوعي مشروعيت دادن به لفاظي هاي تروريستها و حمايت غيرمستقيم از «پ.ك.ك» مي باشد.

«جميل بايك» فرمانده شاخه نظامي «پ.ك.ك» در گفتگو با «بي بي سي» مدعي شده بود كه رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور تركيه عامل اصلي تشديد درگيرها ميان اين گروه و آنكارا بوده و «پ.ك.ك» براي مذاكرات صلح با دولت تركيه مشكلي ندارد، اما حاضر به تسليم شدن نيست.

وي افزود: تا زمانيكه روش فعلي دولت تركيه ادامه دارد، ما هم تا آخر از خود دفاع مي‌كنيم ضمن اينكه حملات خود را گسترده و شديدتر خواهيم كرد.

مناطق كردنشين شرق و جنوب شرق تركيه حدود 9 ماه است كه شاهد درگيري هاي خونين بين نيروهاي دولتي و اعضاي حزب غيرقانوني كارگران كرد تركيه (پ.ك.ك) است.

به گفته مقام هاي امنيتي تركيه در اين مدت بر اثر بمباران مواضع 'پ.ك.ك' در شمال عراق توسط جنگنده- بمب افكن ها و در درگيري هاي داخل خاك اين كشور، حدود پنج هزار نفر از مخالفان كُرد و اعضاي پ.ك.ك و حدود 400 نفر از مردم و نيروهاي امنيتي و انتظامي تركيه كشته شده اند.

همچنين در اين مدت به دليل ناآرامي ها، حدود 250 هزار نفر از اهالي مناطق يادشده از خانه و كاشانه خود كوچ كرده و دانش آموزان اين مناطق نيز فرصت تحصيل را از دست داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بی بی سی سگ دست اموز بریتانیاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس