کد خبر 549968
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

ارتش ترکیه اعلام کرد: جنگنده‌های این کشور اواخر روز چهارشنبه ده‌ها هدف متعلق به شبه نظامیان پ ک ک در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز ، ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده های ترکیه اواخر روز چهارشنبه به مواضع شبه نظامیان پ ک ک در شمال عراق حمله کردند.

ارتش ترکیه افزود: جنگنده های اف 16 و اف 4 عملیاتی را علیه مواضع شبه نظامیان پ ک ک در شمال عراق انجام دادند و 11 هدف شامل انبارهای مهمات و پناهگاه های پ ک ک را منهدم نمودند.

روز سه شنبه نیز جنگنده های ارتش ترکیه، مواضع پ ک ک و انبارهای مهمات این گروه را در شمال عراق و مناطق روستایی در جنوب شرق ترکیه هدف قرار دادند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین روز چهارشنبه 10 شبه نظامی پ ک ک را در درگیری در شهر نصیبین در نزدیکی مرز سوریه و شهر سرناک در جنوب شرق ترکیه کشته اند.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که از زمان شکسته شدن آتش بس در ماه جولای تاکنون، بیش از 1000 شبه نظامی پ ک ک کشته شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است که در این مدت بیش از 300 نیروی امنیتی ترکیه در درگیری با پ ک ک جان خود را از دست داده اند.

این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    ترجیح میدهم خبرگزاری های خارجی را دنبال کنم تا خبرگزاری های حامی تجزیه طلبان و تروریستهارا
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    اقلیم راضیه به این بمبارانها و مشرق ناراضیه اینجاست میگن شاه راضی شاه قلی ناراضی البته احتمالا اینم سانسور میشه
  • ناشناس ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    يعني بي در و پيكر تر از اين عراق پيدا ميشه، يك پدافند هوايي ندارند كه از حريم هوايي خود دفاع كنند، از جان شهروندان خودشان چه كرد چه غير كرد، نيمي از آن ها را داعش برد و اعدام كرد و با لگد در رودخانه انداخت و نيمي ديگر هم تركيه بمباران و تار و مار كرد!
  • بهزاد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    مشرق نیوز صدای پان کُرد ها شده شما چقدر اخبار و تحلیل هاتون شبیه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا شده در مورد کُرد ها. مشکوک میزنی مشرق!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس