کد خبر 522474
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

رئیس جمهور ترکیه امضا کنندگان طومار برای توقف عملیات علیه گروه پ ک ک را جاهل خواند.

 به گزارش مشرق به نقل از حریت دیلی، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در واکنش به اقدام گروهی از استادان دانشگاه ها و روشنفکران داخلی و خارجی که با امضاء طوماری خواستار توقف عملیات ارتش ترکیه علیه پ ک ک شده بودند، آنها را جاهل خواند.

وی در سخنانی در کنفرانس سفرای ترکیه خطاب به امضاء کنندگان این طومار گفت حقوق بشر در جنوب شرق ترکیه توسط تروریست ها نقض می شود و نه دولت ترکیه.

اردوغان از این گروه و خارجی ها خواست تا برای نظارت بر تحولات ترکیه به این کشور سفر کنند.

وی ذهنیت امضاء کنندگان طومار را استعمارگرانه دانسته و درگیری های امروز ترکیه را تداعی کننده جنگ های استقلال ترکیه خواند.

اردوغان گفت: کشور بار دیگر با خیانت روشنفکران مواجه است.

وی خطاب به نویسندگان طومار گفت: هی آنهایی که خودتان را روشنفکر می نامید، شما منورالفکر نیستید شما تاریک ذهن هستید شما جاهل هستید.

در پی تشدید عملیات ارتش ترکیه علیه گروه پ ک ک در استان های جنوب شرق کرد نشین این کشور، گروهی از اساتید دانشگاه ها و روشنفکران ۸۹ دانشگاه خارجی و داخلی شامل ۱۱۲۸ نفر از جمله «نوام چامسکی»، «دیوید هاروی» و «امانوئل والرستین» با امضاء طوماری خواستار توقف حملات ارتش ترکیه به گروه پ ک ک و از سرگیری مذاکره شدند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    همون یه آدم درست و حسابی تو آمریکا پیدا بشه چامسکیه
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    کی بشه یکی این اردوغان تروریستو خفه کنه
  • ناشناس ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    از دید این اقا همه جاهل و خود بی عقلش عاقله
  • ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    وقاحت داعشان عثمانی حدی ندارد
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    حق داره. کل ترکیه رو بگردی در کل شاید 10 نفر دانشگاه رفته داشته باشن. (احیانا تعجب نکردید چرا فیلم و سریالاشون در این حد سطحی و احمقانس) اصلا نمیدونن دانشگاه چیه. کل ترکیه یکجا یک کلمه انگلیسی نمیدونن غیر ترکی اونم استانبولی. تا آخر دوره دبیرستانشون درسی به اسم زبان ندارن. حالا این یارو چجوری میخاد مقام علمی چامسکی رو متوجه بشه؟
  • مرزنگوش ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    اردوغان پاشادراین بیان خودبرای اولین باریک حرف درست گفته وآن اینست که ترکیه امروزگرفتارروشنفکران عثمانی بنام عدالت وتوسعه شده است .مرگ برمزدورداعش پرورونوکردلارهایآلیهودمنافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس