کد خبر 553185
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

نیروهای امنیتی تركیه، گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل ، در مرز مشترك عراق و تركیه در استان دهوك را به دلیل عملیات نظامی جاری در منطقه بستند و صدها كامیون و تریلر تركیه ای پشت مرز متوقف شدند.

به گزارش مشرق، منابع محلی به رسانه های عراقی گفته اند كه این تدابیر جدید در مرز ابراهیم خلیل كه عمده مبادلات عراق و تركیه در كردستان عراق از این گذرگاه انجام می شود، به دنبال عملیات نظامی جاری در منطقه سلوبی در نزدیكی مرز دو كشور ، اتخاذ شده است.

رانندگان كامیون های تركیه ای به السومریه نیوز گفته اند، نیروهای امنیتی تركیه از شب گذشته در تدابیر جدید امنیتی خود این مرز را بر روی تردد شهروندان و مبادلات تجاری و عبور خودروهای سنگین بسته اند.

بسته شدن مرز ابراهیم خلیل هربار صدمه های اقتصادی زیادی به اهالی و بویژه هزاران تن از رانندگان تركیه ای وارد می كند كه از این محل ارتزاق می كنند و معمولا از بسته شدن مرزها انتقاد دارند.

براساس آخرین گزارش های آماری، حجم مبادلات تركیه با عراق كه عمدتا صادرات تركیه را شامل می شود، 12 میلیارد دلار بوده كه عمدتا روزانه از طریق صدها تریلر و كامیون تركیه ای انجام می شود.

آخرین بار با تشدید درگیری ها میان ارتش تركیه و پ ك ك ، در دسامبر 2015 این مرز بسته شده بود.

ارتش تركیه اكنون در مناطقی از شمال شرق تركیه و شمال عراق در حال مبارزه با حزب كارگران تركیه(پ ك ك) است كه آن را گروهی تروریستی معرفی كرده و در جریان این درگیری ها معمولا مناطق شمال عراق را نیز بمباران می كند.

روابط تركیه با دولت مركزی عراق از ماه ها پیش بر سر حضور نیروهای این كشور در بعشیقه در حوالی موصل استان شمالی عراق تیره است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس