کد خبر 56322
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

دو هفته اول بازداشت خیلی سخت بود و تمام مدت کتک می خوردند. هنوز جای ضربات روی بدنشان هست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، اول به سراغ فعالان خیابانی رفتند . بعد نوبت به پزشکانی رسید که گمان می بردند به تظاهر کنندگان کمک کردند. حالا نوبت ستاره های ورزشی رسیده است . مقامات بحرینی در مبارزه با «اپوزیسیون شیعه» در کشورشان از هیچ اقدامی رویگردان نیستند .بنا به گزارشی که در روزنامه «استرالین» منتشر شده ، چندین تن از بازیکنان تیم ملی زمانی که در بازداشت نیروهای امنیتی بحرین بودند شکنجه شدند . آنها متهم بودند در تظاهرات علیه خانواده حاکم بحرین درماه مارس شرکت کرده بودند.

از جمله این بازیکنان علا هبیل ،برادرش محمد وعلی سعید دروازه بان تیم بودند که از بازیکنان اصلی تیم ملی بحرین به حساب می آیند. هبیل در ماه ژوئن به دو ماه زندان محکوم شد اما هفته پیش به قید وثیقه آزاد شد. دو بازیکن دیگر هم به همین ترتیب از بازداشت بیرون آمدند اما مقامات دولتی اظهار داشته اند هر سه بازیکن مرتکب اقدام علیه امنیت بحرین شده اند.
اما گزارشگر این روزنامه ضمن دیدار با این برادران به حقایق تازه ای دست پیدا کرده است . آنها در این ملاقات که در دهکده ای نزدیک منامه پایتخت بحرین صورت گرفت اشاره کردند از آینده ورزشی شان بی خبر هستند و نمی دانند چه موقع دوباره می توانند در کشورشان پا به توپ شوند.

برادران هبیل سرشان را تراشیده بودند و محمد جای زخمهای تازه ای را روی پایش داشت .
دوستان و بستگان این بازیکنان به این خبرنگار گفتند مقامات امنیتی بحرین گوشزد کرده اند این بازیکنان نباید به شکل علنی با هیچکس درباره رفتاری که با آنها در دوره بازداشت شده صحبت کنند .یکی از بستگان که نمی خواست نامش فاش شود درباره آن ها گفت :«دو هفته اول بازداشت شان خیلی سخت بوده و تمام مدت مورد ضرب و شتم واقع می شدند. هنوز جای ضربات روی بدنشان هست.»
این اظهارات با گزارشی که فدراسیون فوتبال بحرین به فیفا ارائه کرده در تناقض کامل است . آنها مسئولان اجرایی فیفا را قانع کرده بودند هیچکدام از بازیکنان تیم ملی این کشور بازداشت نشده و یا مورد ضرب و شتم قرار نگرفته اند.بنا به گزارش اخیر فیفا مقامات فوتبال بحرین در این مورد به نمایندگان فیفا اطمینان خاطر داده بودند ولی گزارش اخیر کذب بودن این موضوع را مشخص کرده است.

از زمان اجرای حکومت نظامی در بحرین برای سرکوب اعتراضات اپوزیسیون شیعه در بحرین بیش از 150 ورزشکار ، داور و مربی دستگیر و محروم شدند .گزارش شکنجه بازیکنان بحرینی درحالی منتشر شده که چند روز قبل سازمان ناظر حقوق بشر در گزارشی نسبت به دستگیری های و بازداشتها و شکنجه فعالان سیاسی در بحرین و دادگاه های نظامی غیر قانونی در این کشور اعتراض کرده بود و درعین حال دلیل بی اعتنایی کشورهای غربی به این مسئله را جویا شده بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس