کد خبر 561962
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

مسكو در ادامه همكاری های نظامی با دمشق كه از پنج سال پیش درگیر مبارزه با گروه های تروریستی تكفیری در این كشور است، سامانه های راداری پركاربرد در واحدهای پیاده نظام تحویل داده كه تاكنون فقط در اختیار یگان های ارتش روسیه بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه روسی راسیسكایا نوشته است: سامانه های راداری «فارا یك» با توان نصب بر روی تسلیحات نیروهای پیاده نظام در هر شرایط آب و هوایی مواضع و نیروهای دشمن را ردیابی می كنند و نظامیان بدون اینكه خود را در معرض خطر آتش مقابل قرار دهند، عملیات شناسایی و شلیك را با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهند.

این سامانه راداری با توان شناسایی دو كیلومتری انسانی و چهار كیلومتری زرهی مانند تانك تاكنون فقط در اختیار ارتش روسیه بوده است.

روسیه در چارچوب اجرای قرار دادهای نظامی با سوریه افزون بر انجام عملیات بمباران و موشكباران یگان های نیروی هوافضای خود در این كشور كه سبب زمین گیر شدن گروه های تروریستی بویژه داعش شده است، محموله های تسلیحاتی در اختیار نظامیان سوری گذاشته است.

روسیه سامانه راداری نظامی به سوریه تحویل داد+عکس

پیشتر نیز ارتش سوریه با دریافت آتشبارهای پرقدرت «توس 1 ای» معروف به «جهنم روسی» یا «پخته شدن در آفتاب» توانست در مناطق كوهستانی لاذقیه پیشروی كند و سنگرها و پایگاههای گروه های تروریستی بویژه داعش را ویران كند.

آتشبار جهنم روسی با برد 4،5 كیلومتر و شلیك 24 گلوله در هر بار، پس از برخورد به هدف در عرض چند ثانیه با تولید 1000 درجه سانتیگراد دما تا شعاع چند صد متری را با امواج ویران كننده دمایی انفجاری و حذف تمامی اكسیژن موجود منهدم می كند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    ای کاش ایران هم این سامانه را خریداری کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس