کد خبر 570723
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

نمایش پیشرفته ترین تسلیحات و جنگ افزارهای روسیه در حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این كشور در میدان سرخ مسكو در چارچوب مراسم گرامیداشت هفتادو یكمین سالگرد پیروزی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی به صحنه قدرت نمایی نظامی مسكو در برابر غرب و ناتو تبدیل شد.

به گزارش مشرق، آیین های پیروزی در جنگ دوم جهانی كه هر سال 9 ماه مه در روسیه جشن گرفته می شود، از بامداد امروز (دوشنبه) در مناطق مختلف این كشور از جمله مهمترین آن در میدان سرخ مسكو با حضور پوتین، سرگئی شویگو وزیر دفاع و بلندپایه ترین مقام ها و فرماندهان نظامی نیروهای مسلح این كشور و همچنین میهمانان خارجی آغاز شد.

در هفتاد و یكمین رژه پیروزی در میدان سرخ، روس ها پیشرفته ترین جنگ افزارهای و تسلیحات تهاجمی و دفاعی خود شامل 135 دستگاه انواع جنگ افزار را به نمایش گذاشتند كه مهم ترین آنها موشك های قاره پیمای یارس چند كلاهكی با برد بیش از 11 هزار كیلومتر بود كه می تواند چندین كلاهك اتمی را با خود حمل كرده و قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد.

مجموعه های موشكی- توپخانه ای «پانتسیر — اس 1»، پدافند های هوایی موشكی «بوك — ام 2» خودروهای زرهی «تیگر» ، تانك های جدید «آرماتا»، نفربر و زرهپوش «كورگانتس» و زرهپوش «بومرانگ» از دیگر تسلیحات شركت كننده در رژه پیروزی در پایتخت روسیه بود.

در بخش هوایی رژه پیروزی مسكو نیز 71 فروند انواع هواپیماها و بالگردهای نظامی شركت داشتند كه بر فراز میدان سرخ به پرواز درآمده و پرچم روسیه را نقش بستند.

در این مراسم همچنین 10 هزار نظامی از واحدهای مختلف نیروهای مسلح روسیه رژه رفتند.
با توجه به تداوم و حتی افزایش اختلاف های روسیه و كشورهای عضو پیمان ناتو بویژه آمریكا بر سر مسائلی همچون استقرار سامانه پدافند موشكی آمریكا در اروپا و خاور دور و اوضاع اوكراین، آیین های پایان جنگ دوم جهانی همانند چند سال اخیر به عرصه قدرت نمایی مسكو و حتی جبهه رویارویی مسكو و غرب تبدیل شده است.

مسكو همزمان با تلاش برای جلوگیری از كمرنگ كردن نقش شوروی در پیروزی بر آلمان نازی، درصدد است با نمایش پیشرفته ترین جنگ افزارها به ویژه موشك های قاره پیما در رژه پایتخت و شهرهای دیگر این كشور به غرب این پیام صریح را بدهد كه ارتش روسیه قدرت و توانمندی كافی مقابله با هر تهدیدی را دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس