کد خبر 560644
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

روسیه نخستین نمونه از موشك مافوق صوت 100 تنی خود با نام سرمت را كه به «جهان پیما» شهرت یافته و توان حمل كلاهك 10 تنی و سرعت گیری 11000 كیلومتر در ساعت را دارد با موفقیت پرتاب كرد.

موشك جنگی مافوق صوت قاره پیمای روسیه پرتاب شدبه گزارش مشرق، روزنامه ماسكوفسكی كامسامولتس امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینكه یگان های موشكی راهبردی می توانند با این موشك چه از مسیر قطب جنوب یا قطب شمال از خاك روسیه هر نقطه جهان را هدف گیری كنند، به نقل از منابع نظامی این كشور نوشت: موشك جدید از محدوده نظامی دومباروفسكی در استان اورنبورگ با موفقیت پرتاب شد.

هر چند هنوز این پرتاب آزمایشی مورد تایید رسمی قرار نگرفته است، اما منابع نظامی انجام این عملیات را تایید كرده اند.

مسكو در واكنش به برنامه های موشكی آمریكا و توسعه حوزه نفوذ پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) به شرق اروپا نزدیك مرزهای روسیه، بیشترین توجه خود را به افزایش قدرت موشكی دوربرد و میان برد و همچنین تاكتیكی معطوف كرده است.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است موشك قاره پیمای سرمات جایگزین موشك بالستیكی 'ار اس ـ 20 و' موسوم به 'ویوود' شود كه طبق طبقه بندی ناتو SS-18 یا شیطان نام دارد.
این موشك كه كار ساخت آن سال 2009 آغاز شده بیش از 100 تن وزن دارد و جزو گروه موشك های فوق سنگین است كه از سكوهای زیرزمینی پرتاب خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    از اينا ما هم داريم؟
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    روسیه قدرتمندتر از این داره موشک توپول ام اس اس 27 میتونه50 تن کلاهک حکل کنه
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    نخیر. توپول 50 تن کلا هک حمل نمیکند. حداکثر 1 تن وزنی که میتواند حدود 2 مکاتن قدرت انفجاری باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس