کد خبر 561539
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

اولین دور مذاکرات یمن در کویت در حالی آغاز شد که اعضای هیئت ملی مذاکره‌کننده یمنی شامل انصارالله و کنگره ملی تاکید کردند هرگز برای تسلیم سلاح به دشمنان و تصمیم گرفتن آنها برای سرنوشت مردم به کویت نیامده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، اعضای هیئت ملی مذاکره کننده یمنی اعزامی از صنعا در کویت تاکید کردند ما اینجا نیامده‌ایم  که سلاح و سرنوشت خود را به دشمنان خود تسلیم کنیم، ما برای صلح واقعی و توافق میان یمنی‌ها آماده‌ایم.

بر اساس این گزارش، هیئت ملی مذاکره کننده یمنی در کویت به پنج بند مطرح شده از سوی هیئت ریاض که ولد الشیخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هم آن را پذیرفته، اعتراض کرده است.

از سوی  دیگر عارف الزوکا دبیرکل کنگره ملی و محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کردند همه مسئولیت دارند تا برای موفقیت گفت‌وگوها تلاش کنند و با هدف برقراری صلح کامل و فراگیر در تمام یمن به گونه‌ای که تضمین کننده حاکمیت، آزادی و استقلال یمن و توقف تجاوزات و محاصره باشد، مسئولانه عمل کنند.

الزوکا و عبدالسلام گفتند هیئت ملی متشکل از انصارالله و همپیمانانش دیدگاه و مواضع منسجم و هماهنگی با تکیه بر موضع و مسئله واحد و مظلومیت و هدفی که همه یمنی‌ها به خاطر آن مبارزه می‌کنند، دارند.

وی از همه خواستند به جوسازی و خبرسازی متجاوزان و مزدورانشان برای خدشه وارد کردن به گفت‌وگوها با هدف شکست آن و منحرف کردن مردم از توجه و پیگیری گفت‌وگوها و مشغول کردن آنها به مسائل حاشیه‌ای با هدف پیشبرد طرح‌های تجاوزکارانه برای شکست گفت‌وگوها در راستای اهداف و منافع متجاوزان توجه نکنند.

خبرنگار المیادین از آغاز اولین جلسه مذاکرات یمنی-یمنی با نظارت سازمان ملل در کویت خبر داد.

این در حالی است که هیئت ملی یمن به ریاست جنبش انصارالله پیش از آغاز این مذاکرات بر ضرورت توقف تجاوزات سعودی‌ها و مزدورانشان و تصحیح نقش سازمان ملل تاکید کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس