کد خبر 562443
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

در پایان نشست شب گذشته گروههای یمنی، یک نماینده از هیأت ملی یمن و یک نماینده نیز از هیأت ریاض برای برقراری ارتباط و همکاری با اتاق عملیات کمیته آتش بس تعیین شد.

 به گزارش مشرق به نقل از المنار، شب گذشته مذاکرات هیأت ملی یمن و هیأت ریاض با حضور اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از سر گرفته شد.

در پایان این نشست یک نماینده از هیأت ملی و یک نماینده نیز از هیأت ریاض برای برقراری ارتباط و همکاری با اتاق عملیات کمیته آتش بس تعیین شد.

همچنین مذاکراه کنندگان بر سر این موضوع به توافق رسیدند که ولد الشیخ تماسهایی را به منظور وارد آوردن فشار برای تثبیت حقیقی آتش بس برقرار کند.

بر اساس این گزارش، اگر این تلاش‌ها موفقیت آمیز باشد و آتش بس تثبیت شود می‌توان وارد مذاکرات درباره روند سیاسی و دیگر امور شد.

مذاکرات گروه‌های درگیر یمنی از روز پنجشنبه با نظارت سازمان ملل در کویت آغاز شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را آغاز کرد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس