کد خبر 561372
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸

در حالی که مذاکرات گروههای سیاسی یمن با هیئت یمنی مستقر در ریاض با هدف رسیدن به حل بحران این کشور در کویت آغاز شده است، عربستان شهر زنجبار در جنوب یمن را بمبارن کرد.

به گزارش مشرق، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی شهر زنجبار در جنوب این کشور را بمباران کردند.

مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی با استفاده از توپخانه و سلاحهای متنوع مواضع ارتش و کمیته های مردمی در ذباب ، کلابه و الجره در تعز و مناطق کر را گلوله باران کردند.

مذاکرات یمنی با هیئت یمنی مستقر در ریاض با هدف رسیدن به راه حل بحران این کشور ساعاتی پیش آغاز شد.

قرار بود که مذاکرات طرفهای درگیر یمن از روز دوشنبه گذشته آغاز شود، اما جنبش انصارالله به نقض آتش‌بس که از دهم آوریل گذشته زیر نظر سازمان ملل آغاز شده بود، اعتراض کرد و مذاکرات به تعویق افتاد.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن طی سخنانی درباره مذاکرات صلح این کشور که عصر امروز در کویت آغاز شده است، گفت: اوضاع انسانی در یمن دیگر تحمل انتظار را ندارد.

وی افزود: باید به راه حل سیاسی برای حل بحران یمن برسیم و طرفهای یمنی نیز باید برای رسیدن به راه حلی که میزان پایبندی آنها در مذاکرات را مشخص کند، از مواضع خود کوتاه بیایند.

ولد الشیخ گفت بازگشت به گذشته غیرممکن است و طرفهای بحران یمن باید به آینده بنگرند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    هدف ناخواسته عربستان اشغال یمن و تقدیم اون به اسراییل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس