کد خبر 561553
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از مذاکرات صلح یمنی‌ها در کویت، خواستار بازگرداندن قدرت به دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت شد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی درباره دور تازه گفتگوهای طرف‌های یمنی که این بار در یمن آغاز شده، خواستار بازگرداندن دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی به قدرت شد.

مذاکرات صلح یمن پنجشنبه شب(دیشب) با حضور نماینده سازمان ملل در امور یمن و نمایندگان دو طرف درگیر در کویت آغاز شد.

 نماینده ویژه سازمان  درباره دور تازه مذاکرات گفت: مسیر صلح یمن مسیر سخت و پیچید ای است، اما دست یافتن به نتیجه مطلوب طرفین ممکن است.

«اسماعیل ولد الشیخ» همچنین تاکید کرده بود: رسیدن به راه حل سیاسی مستلزم امتیازدهی از سوی طرف های مذاکره کننده است(جزئیات بیشتر).

در واکنش به آغاز مذاکرات یمن در کویت، وزیر خارجه انگلیس از شروع دور تازه گفتگوهای استقبال و تصریح کرد: «تنها یک راه‌حل سیاسی می‌تواند به پایان درگیری منجر شود».

فیلیپ هاموند البته بار دیگر بر لزوم بازگشت دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی به قدرت در یمن تاکید و از آن حمایت کرد.

این مقام ارشد انگلیسی تصریح کرد: «من از همه کسانی که در میز مذاکرات هستند می‌خواهم در کنار هم برای یافتن راهی جهت پایان دادن به درگیری، پرداختن به وضعیت انسانی و اجازه دادن به بازگشت دولت مشروع یمن، کار کنند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس