کد خبر 560826
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

اقدام خارج از عرف ظریف سؤالات بسیاری را به‌وجود آورد؛ سؤالاتی که ریشه در پیام‌های غلطی است که رفتار دیپلماتیک وزیرخارجه کشورمان در روبرو شدن با آمریکایی‌ها بوجود می‌آورد.

85گروه سیاسی مشرق - درحالی که اجرای برجام با عدم همکاری مناسب آمریکایی‌ها با مشکل مواجه شده است، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند. دیداری که بر طبق عادت روابط دیپلماتیک دو کشور برای یک منظور آنهم برجام و توافق هسته‌ای انجام شد لاغیر.[1]

تصاویری که از این دیدار منتشر شده به طور کاملا غیرمنتظره‌ای نشان می‌دهد، جان کری در برابر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ظریف، در برابر پرچم ایالات متحده آمریکا ایستاده‌اند که نکته‌ای ظریف اما قابل توجهی در حوزه دیپلماتیک است.[2]


در عرف دیپلمایتک این‌گونه در کنار پرچم‌های طرف مقابل ایستادن به معنای دوستی و روابط نزدیک میان طرفین است. این درحالی است که اختلافات و دشمنی امریکا علیه کشورمان انکارناپذیر است و ضرورت و وجه پررنگ ملاقات‌های اخیر طرفین نیز به سبب عدم پایبندی طرف آمریکایی به تعهداتش بوده است.

85این در شرایطی است که بانک‌های اروپایی دست خود را زیر ساطور آمریکایی‌ها می‌بینند و تراکنش‌های مالی با بانک‌های ایرانی را به دلیل ترس از مجازات‌های سنگین وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام نمی‌دهند. همین موضوع باعث شد تا ولی‌الله سیف،‌ رئیس کل بانک مرکزی که پیش از ظریف به ایالات متحده آمریکا سفر کرده بود، به شبکه تلویزیونی بلومبرگ بگوید که « تقریباً هیچ‌چیز از برجام عاید ایران نشده است».[3]

موضوعی که جنجال زیادی در داخل کشور به‌وجود آورد و حامیان دولت برای پاسخگویی به این مطلب ادعا کردند که صحبت‌های سیف مصرف آمریکایی داشته تا طرف مقابل را به اجرای تعهداتش ملزم سازد اما حال دیده می‌شود که وزیر خارجه کشورمان برخلاف ادعای حامیان برجام در نیویورک عمل می‌کند.

چرا ظریف کنار پرچم آمریکایی ایستاد؟ + تصاویررفتار ظریف درحالی که مشکلات و پیچیدگی‌هایی در اجرای برجام به سبب بدعهدی طرف آمریکایی بروز کرده نیز با فضای موجود همخوانی ندارد. این درشرایطی است که رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در گذشته نیز طبق یک عادت رفتاری غیردپلماتیک به همراه جان کری به گردش شهری رفت که همین موضوع نیز مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان سیاسی قرار گرفت.

چراکه درحالی که طرف آمریکایی مشکلات مختلفی به واسطه اعمال تحریم‌های سنگین علیه کشورمان به‌وجود آورده است چنین رفتاری جامعه جهانی را به اشتباه می‌اندازد که رابطه ایران و امریکا حل شده و کشورمان تسلیم رفتار غلط آمریکایی‌ها شده است که این با موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران تناقضی آشکار دارد و بعضا باعث ناامیدی جریان‌های بین‌المللی و مردم کشورهای اسلامی که به انقلاب اسلامی ایران دلبسته‌اند، می‌شود.

این نوع رفتارها و عادت‌های سیاسی که ظریف را در تله آمریکایی‌ها می‌اندازد، در موضوع دست دادن باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل نیز تکرار شد.

موضوعی که هفته‌ها قبل پیش از وقوع حادثه به طور مرموزی توسط رسانه‌های امریکایی و اصلاح‌طلب داخلی تحت عنوان «دیپلماسی اتفاقی در مجمع عمومی سازمان ملل» در مورد حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان گمانه‌زنی می‌شد اما این‌بار نیز محمد جواد ظریف در تله آمریکایی‌ها به دام افتاد و موضوع دست دادن وی با رئیس‌جمهور آمریکا در رسانه‌های مختلف جهان انعکاس یافت.

موضوعی که در رابطه امریکا با کشوری مانند کوبا به‌وجود آمد و در این رابطه طوری وانمود شد که کوبا در مقابل لیبرالیسم آمریکایی سر تسلیم فرود آورده است اما برادران کاسترو تصریح کردند که این کشور به «اصلاحات نئولیبرالیستی» نیازی ندارد و رائول کاسترو نیز در پایان نشست خبری با «مچ‌گیری» از اوباما، اجازه نداد رئیس جمهور آمریکا وی را در آغوش بگیرد.

تله‌های امریکایی که ظریف را به دام انداخت + تصاویر

[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/560593

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/560535

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/557972


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • خبرنگار قدیمی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا شاهده دیدار ظریف با کری منو یاد دیدار وزیر خارجه لیبی در زمان قذافی با وزیر خارجه وقت امریکا انداخت...بعد از نابود کردن صنعت هسته ای و قبل از انهدام صنعت موشکی لیبی....
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خدایا من از روابط دیپلماتیک سر در نمی آورم ولی دشمنی امریکا با کشورم و دین ام به عیان می بینم چرا وزیر ما کشورم را تحقیر میکند چرا مقاومت رو سست میکند چرا شیطان را گرامی میدارد خدایا وقتی این چیزها را می بینم و می شنوم فقط به این فکر میکنم؛مگر اینها مسلمان نیستند قرآن نمیخوانند نمیدانند خداوند فرموده از شیطان دوری کنید که او دشمن آشکار است شیطانی که دستش به خون هموطنانم و همه ی برادران و خواهران مسلمان ام آغشته است!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اشنا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    چه حرف ها! چه جیزا؟ آدم شاخ در میاره
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    بنظر من باید دستش رو گاز میداد یا با مشت میزد تو شکم جان کری که عمق دشمنیمون هویدا بشه !!!
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا عاقبتمان را با این دیپلماسی ذلت به خیر کند......
  • ایرانی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    اگر امریکا با اهداف ما کنار بیاد و قبول کنه ایران قدرت جهانیه و از کشتار دست برداره میتونن بهترین دوست ایران باشند...شمایی که دم از بدی برجام میزنید خجالت بکشید...رهبر برجام رو قبول کرده...ننگ به شما خوارج
  • چشم دریده ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    لطفا نظرات خودتون رو به اسم مردم نزارید
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    انشالله خرداد٩٦
  • حسین ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    اسم هیچ فرد خاصی‌ را نمی‌برم و به کسی‌ اینو نسبت نمیدم که قابل انتشار باشه در مشرق: من همینطوری یاد اون قضیه ابوموسی اشعری و عمروعاص افتادم که ابو موسی‌ انگشتر را از انگشت در آورد و شرایط را پذیرفت و علی‌ را عزل کرد و از طرف دیگه عمروعاص اون را فریب داد و انگشتر را به دست کرد و معاویه را منصوب کرد ، ما هم انگشتر را دراوردیم و قلب راکتور را پر از سیمان کردیم و آمریکایی‌ها انگشتر را به دست کردند و ۲.۷ ،میلیارد دلار را بلوکه کردند و اکثر تحریمها را تمدید کردند و حتی سوئیفت را عملا راه نینداختند. جالبه که آخر کوفیان نامرد به جای حمله و فهمیدن مکر و ظلم معاویه از علی‌ شاکی‌ شدند و او را بازخواست کردند که تو که می‌دانستی چرا جلوی ما را نگرفتی‌.... و تاریخ تکرار می‌شه و ان شا الله ما کوفی نخواهیم بود.
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شاید می خواد به آمریکاییه هشدار بده برای پول های بلوکه شده کیسه ندوزن چون مال ماست
  • رضا ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    در این اوضاع و احوال قمر در عقربی که حتی در اجلاس همکاریهای اسلامی بر ضدمون بیانیه صادر می کنند و به نوعی غورباقه ها برامون ابوعطا می خونند آیا دوستان عزیزی که به راحتی انتقاد می کنند پیشنهاد دیگری دارند ؟؟
  • برجام خسارت محض ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    ز پس از عکس یادگاری ظریف با پرچم ایالات متحده، ديوان عالى امريكا حکم به پرداخت حدود ٢ ميليارد دلار غرامت از دارایی های ایران به خانواده هاى "قربانيان ترور" داد. سوال اینجاست که آیا این رفتار اسفبار ظریف با پرچم جمهوری اسلامی در خاک آمریکا، اکنون دستاورد تقریبا هیچ برجام را "هیچ بعلاوه یک" کرده است؟ ظاهرا عبارت "هیچ منهای 2 میلیارد دلار" صحیح تر است
  • گمنام ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    برو عمو، کجایی!!!!!!
  • گمنام ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    انشالله...
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    مشرق جان خداییش دیپلماسی فقط دیپلماسی دکتر محمود. همین که از آمریکا برمیگشت تحریم پشت تحریم. مدیریت که صفر بود و وضع ما شد این. نفت فروختیم به 140 دلار، نتیجه اش شد رکود و تورم.
  • محمد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    آمریکایی ها در عمل نشون دادن برجام براشون تکه کاغذی بیش نیست تمام اهداف آمریکا محقق شده حالا با خیال راحت شروع به انجام بازی جدید کرده بیخود زور نزدید هر چه قدر دلتون میخواد با کری دیدار کنید هیچی نمیدن!! دیگه چیزی نداریم برا مذاکره دستمون خالیه تاریخ باز هم تکرار میشه اما عبرت نمیگیریم.
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    آخی! رهبری خسارت محض را قبول کرده؟ عمرا. فقط باید ماهیت برجامی ها را مردم می شناختند که شناختند.
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خوارج اونایی هستند که مصالحه رو در ابتدا پیشنهاد کردن .... آره تاریخ رو درست بخون
  • یوسف بهلولی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    با سلام این که دیگه اظهر من الشمسه هر رفتی آمدی داره هر کنشی واکنشی دیگه قراداد شاخ و دم دار این اتفاقات و بدتر از اینها رو هم داره پس یک فکر اساسی باید کرد اللهم احفظ امامنا الخامنه ای
  • مهسود ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    تصویر آخر انگار مچ موش رو گرفته خیلی باحاله
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    ایران ابر قدرت خخخخخخخخخخخخخخخ
  • محمود ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    چرا شما از دوستی ظریف و کری اینقدر واهمه دارید. ظریف کارش درسته اگر آمریکا هم راه رو اشتباه میره باید یکی مثل جناب ظریف باشه که اونا رو سربه راه کنه یا بقول شما تو تله ظریف ( دیپلمات کارکشته) بیفته. شما ناراحت نباشید جناب ظریف خودش بهتر میدونه که چکار کنه که به نفع ملت باشه
  • 123456 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    منظقی باشه بسته نمیخواد مشت بزنه
  • 87 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    برجام 9875462
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    مشرق برو جمعش کن این بنگاهتو توروخدا،حالمونو بهم زدی با این مقالاتت
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    این انگ ها رو به دیگران نچسبون، رهبر برجام رو تایید مشروط کردن چون میدونستن شروط برجام از جانب مقابل رعایت نمیشه و پابرجا نمیمونه و دیر یا زود آمریکا پرستان متوجه میشن روی خیال و هوس این خسارت محض رو به مملکت تحمیل کردن شاید یه عده بیان سر عقل، شما هم اگه فکر کردی ظریف یه تنه میره و نظام خبیث آمریکا رو نهی از منکر میکنه تا دست از کارهاش بکشه و با اهداف ما کنار بیاد، چاییدی!
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    .رهبر برجام رو قبول کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    همه اینا که گفتی خیلی بهتر از اینه که بپره بغلش کنه و پسرخاله بشن، درود به شرف کاسترو کمونیست!!!!
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    چیه ؟ خر داغ می کنند؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    من حقارت بیشتر از این ندیدم... -وقتی ظریف جلو امیر کویت زانو زد ، کمر من شکست -وقتی دستای اوباما رو مهم میفشارد ، حس حقارت بهم دست داد -وقتی دشمنی که میخوائ ما نباشیم تا اون باشه با روحانی گرم گرفت ، جگر من سوخت..... من گدای نگاه آمریکا نیستم ، من خودمم ، روی پای خودمم ، تا آخرش
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شما یه نفری به اسم همه مردم بیا نظر بده!
  • محمد ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    درد ما اینه که بعضی ها زبان دشمن را نمیفهمن و فحاشی اون را کلمات عاشقانه میپندارن
  • محمد ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شما مثلا خوارج نیستین که از خطوط قرمز عبور کردین وخودتان تصریح کردین به خروج از خطوط قرمز
  • همی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خدایا تو بزرگتری یا آمریکا......استغفرالله
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    از ساده لوح بودنت خجالت بکش
  • مصطفی پور ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    انشاالله 96ازسال92تا کنون چه کاری برای کشور انجام داده اید فقط پروژه های دولت قبل راافتتاح کرده اید انتخابات 96هم برای شما !
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا لعنتت کنه مشرق که فقط دنبال جنگ افروزی هستی
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    4 درصد رای بین مردم با امکانات 94 درصدی ؟؟؟؟؟ بعد تقاضای بوجه هم دارن خجالت داره
  • مهدی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    آن روزی که امام میگفت بجنگید و خسته نشوید که پیروزی با ماست ، آقاین میگفتند کشور خسته است و نمیشود و نمیتوانیم باید جنگ را تمام کنیم و صلح شود و دیدیم که بعد از آتش بس چه حوادثی اتفاق افتاد تا صدام بود بین ایران و عراق همیشه حالات نه جنگ و نه صلح حاکم بود و صدام آدم خطرناکی بود که هر آن امکان حمله به ایران را داشت و در این دوران هرچه رهبری معظم میگوید آمریکا قابل اعتماد نیست و باید مقاومت کنیم باز هم همان آقاین دیروز دوباره امروز میگویند خسته ایم و نمیتوانیم و نمیشود ، توافقی به عنوان برجام بسته اند ، خودشان متوجه کلاهی که آمریکا روی سرشان گذاشته شده اند ولی رویشان نمیشود بگویند اشتباه کردیم دارند با دیپلماسی زانو زده و التماسی در زمین دشمن بازی میکنند بلکه فرجی بشه و بتوانند از هیچ چیزی عایدشان شود و به مردم بگویند آهن طلا است .
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    در جواب خبرنگار قدیمی ایران نه لیبی است و نه کره شمالی ایران ایران است.
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    با تمام احترام به نظر دوستان باید خدمتتان عرض کنم سیاست خارجی ما با دنیا مانند شهر تهران می ماند که روی گسلهای زلزله بنا شده است.هر چقدر فضای سبز ایجاد کنیم و شهرمان را شکیل بسازیم باز هم روی گسل هستیم و باید زلزله ها و پس لرزه های آنرا بپذیریم.مگر آنکه شهر تهران را در قسمتی از سرزمین بنا کنیم که گسل و پس لرزه در آن نباشد تا شاید منتظر اتفاقات ناگوار برای ملتمان باشیم.هر شهردار دیگری بیاید باید پی یه این پس لرزه ها را به تنشان بمالند.منطقی باشیم.کارشناسی کردن و حرف زدن راحت است و خوراکمان حرف زدن است.حالا عاقلان تفسیر کنند.
  • مدافع حرم ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    انصاف رو رعایت کنید در کلماتتون و مراقب تهمت هایی که میزنید باشید عرف دیپلماتیک با روابط شخصی خیلی تفاوت داره اخه این حرفای نا پخته چیه. میزنید مشرق اینم شد گزارش بیکاری تون زیاد شده ها وزنه مطالبتون رو بالا ببرید ایراد بنی اسراییلی نگیرید
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    برو عمو یه نگاهی به آرشیو خودت بنداز سال 89 و 90 که امریکا درمورد تحریم های فلج کننده هشدار میداد هی مطلب میذاشتی که نمیشه و امریکا نمیتونه و قیمت نفت فلان میشه و اصلا عملی نیست و ... بعد اتفاقا دیدیم نخیر! اونا خواستن و شد و اقتصاد ایران به خاک سیاه نشست و چندسال رشد منفی رو تجربه کرد و کوچکتر شد و سهمش از بازار نفت رو هم همین روسیه و عراق که بهشون میگی شریک راهبردی و عربستان خوردن و بردن حالا واسه تحریمها یقه پاره میکنی که سه ماه از برجام گذشته ولی چرا تغییری بوجود نیومده تله واقعی شما هستید که مردم ایران افتادن تو دام جهل و وقاحت شما
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    مردم دارن از گرسنگي ميميرن شما به فكر چي هستيد!!!!!!!همش حاشيه!!!!!
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    حرمی که تو مدافعش باشی رو همون اول بدن دست داعش سالم تر میمونه تا این که با روشنفکر بازی اقدامات ساده لوحانه انجام بدی، عرف دیپلماتیک که میگی یعنی هر کسی کنار پرچم خودش، حالا داستان چیه که جاشون عوض شده، موضوع بحثه!
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    یعنی انصافاً آخر نظر بود. :)))) کل آمریکا نشستن که ظریف بیاد ادبشون کنه. اونم کی؟؟ ظریف. زهی خیال باطل
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    کسی با ظریف مشکل نداره، با وزیر امور خارجه کار داریم وگرنه بعد از دوران مسئولیتش هر چقدر میخاد با کری عکس بگیره، ولی فعلا از آبروی ملت داره خرج میکنه، در ضمن شاهکارهای قبلی جناب ظریف هم به عنوان اوج قدرت دیپلماسی خوش خیالانه قابل توجه هست: مذاکرات 598 ، الجزایر و...
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    مطالبت سطح بالاست مشرق خوشحالم که سایت شما رو می خونم
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    با این رفتاری که عربها با ما داران چه این کار عمدی باشه و چه غیر عمدی، به نفع ماست، شما هم به این چیزا گیر ندین!
  • محمد ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خوبه خودتون هم اعتراف میکنید دوستن!!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    الان مثلا بهتره !!
  • محمد ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    الان که کیلویی خنده میکنید چی دادن بهتون ؟!
  • محمد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شما نگران جنگ نباش تا آمریکا عمله هایی مثل شمارو داره نیاز به جنگ نیست اهدافش محقق میشه !!
  • محمد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    فعلا که نصف مسیر لیبی رفتید !!
  • محمد ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    مدافع کدخدا
  • پسر ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    برجام نافرجام
  • محمد ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شما چرا به همه چی شکمی نگاه می کنی؟؟! این آمار «همه ی مردم » از کجا آوردی؟؟! «بی بی سی» یا «من و تو»؟؟!! چون فقط این شبکه ها سیاه نمایی شدید از ایران می کنند...
  • محمد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    حقایق تلخه؟؟!! خوب برو رسانه های دیگه تا این فاجعه رو پیروزی بزرگ جلوه می دن!!
  • محمد ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    درک شما از مسائل دیپلماتیک پایینه... دوستی ظریف و کری به ما چه مربوط؟؟!! من می ترسم با این حرکات استقلال مملکت از بین بره...
  • محمد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    اگه تحریمی اتفاق می یوفته به خاطر اصل اسلام و انقلابه... اونها ناراحت اند که چرا شما مستقل هستید و بعد تحریم پشت تحریم!! حالا نه این که دکتر روحانی تونست تمام تحریم ها رو یک جا برداره؟!! با این همه امتیازاتی که دادند هیچی بدست نیاورده ایم
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    ایران ویران شد رفت
  • محمد ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    روح برجام !n
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    ای کاش یک درصد ذکاوت رائول را داشتند
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    جک 1395 است؟
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    بازگشت به آرمان های رهبری و امام راحل که در زمان دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد اجرا می شد. اگر ما یک قدم در برابر استکبار جهانی عقب نشینی کنیم آنها ده قدم جلوی می آیند
  • روستايي ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    از گرسنگي مردن بهتر از ذليل شدنه،خدا باعثينشو ذليل كنه.
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    احسنت با این نظری که دای تمامی اون تاکمن های آمریکایی باید بروند پیش دکتر ظریف و از او اخلاق و دیپلماسی یاد بگیرند. جایزه برترین خالی بندی سال را به شما محمود خان نظریه پرداز اعظم جهان تعلق می گیرد.
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    کی به تو گفته که بیایی اینجا کی به تو گفته که مقالات شرق را بخونی
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    گرسنگی؟ جک می گی
  • مرد پارس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظر من آقای ظریف دارد همه کاری میکند که آمریکایی ها را از خر شیطان برای تحریمهای اقتصادی پیاده کند!!! به این بنده خدا سخت نگیرید لطفا
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    آفرین واقعا درسته. هر مشکل الان داریم نتیجه سیاستهای مخرب احمدی نژاد هست. بنده خدا با نفت 140 دلاری نمی تونست مملکت رو اداره کنه.
  • ناشناس ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    برجام باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و خسارت محض بود و دیگر هیچ !
  • ناشناس ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    تصویب 5 بند ضد ایرانی در اجلاس همکاری اسلامی هم نشانه عملکرد ضعیف دولت در سیاست خارجی است .
  • ناشناس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    هیلاری کلینتون : تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود .
  • ناشناس ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    ظریف اگر کارکشته بود قراردادی رو امضاء نمی کرد که تقریبا"هیچ دستاوردی برای ایران نداشته باشد !
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    ما حالمون از ساده لوح های عاشق کدخدا مثل تو بهم میخورد .
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    همه ی ما سر کاریم . حالا مرگ بر امریکا گفتن ما بیشتر به یک جوک نمی ماند؟
  • ناشناس ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    ایرانی بزدل و ترسو مثل شما هم نوبره والله !
  • ناشناس ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    غصه نخور 100 روز آخر درست میشه !!!
  • ناشناس ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    رکود نتیجه گره زدن چرخ سانتریفیوژها به چرخ اقتصاد کشور بود و در دولت قبل رونق اقتصادی داشتیم .
  • مسعود ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    نفت 100 دلاری نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود .
  • ناشناس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    امام خمینی (ره): آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدار شان کند .
  • ناشناس ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    آیا از نظر شما باید 3000 روز از برجام بگذرد تا اثراتش بر اقتصاد ایران قابل مشاهده بشود ؟!!!
  • نسل اول انقلاب ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    امام خمینی(ره): ما رابطه با امریکا را می خواهیم چه کنیم .
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    واقعا روزهای تلخی را پشت سر می گذارم، باید خون گریه کرد، به حال خون هایی که ریخته شد تا روی پا خودمان بیاستیم و چشممان به آمریکا و غرب نباشد.من به عنوان یک فرد معمولی جامعه از دورن فرو ریختم، خدا می داند رهبری چگونه غصه های انقلاب های را به دوش می کشد..
  • اسماعیل ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    با کوتاه آمدن در برابر دشمن (آمریکا) مشکلات اقتصادی کم نمی شود که هیچ ،چند برابر هم می شود. هر مشکلی دلیلی دارد. از قضا یکی از دلایل مشکل اقتصاد ما ، همان پول نفت است( اقتصاد دانها می گویند) منتها شما به این مسئله جاهلید...
  • وحید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم با منطق صحبت کن عزیزم.
  • روزبه ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    آمریکایی ها راهبردهای ثابت خودشونو نه به خاطر ظریف و نه به خاطر ریش پروفسوری نه به خاطر کراوات و نه به خاطر خیلی چیزای دیگه تغییر نمیدن. خیلی هم خوب ثابت کردن که به راهبردهاشون بایبندن. کودتا علیه مصدق ،حمایت ازصدام، سرنگونی حکومت قذافی،کشتن چه گوارا، اشغال افغانستان، جنگ ویتنام، کشتار با بمب هسته ای در هیروشیما ، ناکازاکی ، حمایت از دیکتاتور شیلی ، حمایت از عربستان و داعش ، 7000 کلاهک هسته ای ، حاز صهیونیستها .. راهبردهای ثابتی برای تداوم نظام سلطه هستند . شرکای راهبردی و دوستان منطق های و متحدها هم هزینه این راهبرد هستند.
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    مشرق چقد زرنگی تو
  • مهدی ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    درود بر تو مشرق عزیزی
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اب بریز
  • ماجد زبیدی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    یا محکم سر اصولمون وآرمان های انقلابمون می ایستیم واز یک سر سوزن هم کوتاه نمیایم وتا آخرین قطره خونمون سر تمامی مسائل ایستادگی میکنیم. یا باید از برخی دستاوردهامون وآرمانهامون کوتاه بیاییم که عاقبتش میشه نقض برجام ولو رفتن بعضی برنامه هامون وکلی زخم زبون از این کشورهای به اصطلاح عربی دست نشانده شما رو به خدا بگید آمریکا تا حالا به کدوم دست نشاندش وفادار مونده که بیاد به یک طرف مذاکره کننده وفادار بمونه ما که سالهای دارزیست که تحریم رو با خون جگر تحمل نومدیم بقیه رو هم خدا بخواد تحمل میکنیم اما مسئولین یک جو غیرت داشته باشن کمتر از بیت المال دزدی کنن تا به ملت سخت نگذره به امید شروق موعودمان
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس