کد خبر 579938
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶

ورود دشمنان به گام سوم تمركز بر عرصه نفوذ به اين برآورد آنان بازمي‌گردد كه آنها تغيير در ايران را تنها در تغيير سياست‌هاي راهبردي و دستگاه سياستگذاري ايران اعلام كردند، آنگونه كه اوباما پس از اعلام توافق اوليه برجام در 19 مرداد‌ماه سال گذشته از ضرورت گذار در داخل ايران و لزوم پايان يافتن شعار مرگ بر امريكا و انكار هلوكاست سخن به ميان مي‌آورد.

به گزارش مشرق، عباس حاجي‌نجاري طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

وزير دفاع امريكا ماه گذشته از قانونگذاران اين كشور درخواست كرد كه به بودجه لازم براي برنامه 25 ساله اين وزارتخانه براي مقابله با نفوذ ايران در منطقه رأي دهند و اين در حالي بود كه همزمان با او مك كين، رئيس كميته نيروهاي مسلح سناي امريكا با اذعان به شكست راهبردي گذشته امريكا در مقابله با ايران، از ضرورت تدوين استراتژي جديد امريكا براي مقابله با ايران سخن به ميان آورد.

مروري بر تاريخ پرفراز و نشيب تحولات جهان و منطقه، معطوف به انقلاب اسلامي نشان‌‌دهنده اين است كه قدرت‌هاي سلطه در طول 38 ساله عمر انقلاب اسلامي از تمام روش‌هاي ممكن براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي استفاده كرده‌اند و در نقطه مقابل نظام جمهوري اسلامي در عين تحمل آثار و پيامدهاي اين سناريوها، توانسته است با اتكا به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دروني، هر كدام از آنها را به فرصتي براي اعتلاي نظام اسلامي تبديل و كارآمدي نظام را اثبات كند.

مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در روز پنج‌شنبه ششم خرداد با تبيين دقيق ابعاد سناريوهاي گذشته دشمن عليه نظام اسلامي، ضرورت تمركز بر گام سوم كه بهره‌گيري از الگوي نفوذ است را هم به مسئولان و هم خبرگان ملت يادآور مي‌شوند.

ايشان با اشاره به اينكه حفظ انقلاب همواره دشوارتر از ايجاد آن است، در تشريح چگونگي مواجهه با جبهه ظالمان جهاني يادآور شدند كه دشمنان ملت ايران ابتدا تهاجم سخت را در دستور كار قرار دادند كه جنگ هشت ساله، شورش‌هاي اوايل انقلاب، حمايت از گروه‌هاي تروريستي، حمله به سكوهاي نفتي ايران و سرنگون كردن هواپيماي مسافربري از نمودهاي آن بود كه اين سناريوي دشمن در دهه اول عمر انقلاب به ياري پروردگار و در پرتو هيبت الهي امام خميني(ره) و صبر و مقاومت ملت به شكست دشمنان انجاميد.

حمله نرم بيش از دو دهه، سناريوي دوم دشمن بود كه هجمه به باورهاي عقيدتي، تبليغات اغواگر، حملات پيوسته سياسي در كنار تحريم فلج‌‌كننده اقتصادي براي ايجاد فاصله ميان مردم و نظام اسلامي جلوه‌هاي آن بود كه البته به تحميل دو فتنه تير 78 و خرداد 88 بر مردم ايران انجاميد كه اين سناريوي پيچيده و چندبعدي نيز با عنايات الهي، هوشياري مردم و هدايت هوشمندانه مقام معظم رهبري، به‌رغم تحميل هزينه‌هاي جديد بر مردم ايران، راه به جايي نبرد، به گونه‌اي كه قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي انقلاب موجب گسترش حوزه نفوذ و عقبه راهبردي نظام اسلامي گرديد كه راهبردهاي كنوني براي تحميل جنگ نيابتي و درگير كردن سرپنجه‌هاي انقلاب، آنها را بر مهار حوزه نفوذ انقلاب متمركز كرده است كه اظهارات وزير دفاع امريكا و مك كين و ضرورت تغيير استراتژي نشان‌دهنده اين است كه اين سناريو هم دستاورد لازم را براي آنها نداشته است، اگرچه نمي‌توان خشنودي زايدالوصف صهيونيست‌ها از شرايط جديد را ناديده انگاشت، آنگاه كه هفته گذشته رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي با اشاره به تحولات سوريه، عراق و لبنان اشاره كرده و گفته بود اگر حزب‌الله و ايران در اين كشورها درگير نبودند مشكلات ما بسيار بيشتر بود.

ورود دشمنان به گام سوم تمركز بر عرصه نفوذ به اين برآورد آنان بازمي‌گردد كه آنها تغيير در ايران را تنها در تغيير سياست‌هاي راهبردي و دستگاه سياستگذاري ايران اعلام كردند، آنگونه كه اوباما پس از اعلام توافق اوليه برجام در 19 مرداد‌ماه سال گذشته از ضرورت گذار در داخل ايران و لزوم پايان يافتن شعار مرگ بر امريكا و انكار هلوكاست سخن به ميان مي‌آورد.

او لازمه چنين امري را «تغيير در سياست و رهبري ايران اعلام مي‌كند» و اين امر هم امكانپذير نخواهد بود، جز با  تغيير در نظام تصميم‌سازي و تصميم‌گيري كه تنها راه آن نيز از طريق نفوذ در اين ساختار امكانپذير مي‌شود.

اما با توجه به ساختار نظام اسلامي و دشواري نفوذ عناصر و عوامل دشمن در ساختار تصميم‌سازي و تصميم‌گيري نظام، مقام معظم رهبري تنها راه دشمن را تغيير محاسبات مردم و مسئولان دانسته و يادآور مي‌شوند كه اگر محاسبه ما را توانستند تغيير دهند، موضع‌گيري‌ها تغيير پيدا خواهد كرد.

ايشان در تشريح بيشتر اين گام دشمن در نفوذ افزودند: ما كه مسئول هستيم و نشسته‌ايم اينجا، يك محاسبه داريم براي كارهاي خودمان. يك محاسبه‌اي مي‌كنيم، اين محاسبه نتيجه‌اش اين مي‌شود كه اينجور موضع بگيريم. اگر محاسبه ما را توانستند تغيير دهند، موضع‌گيري ما تغيير خواهد كرد.

 و سپس مي‌افزايند: «تغيير محاسبه‌ها در مسئولان، تغيير باورها در مردم، تغيير در مراكز تصميم‌سازي و تصميم‌گيري، مجموعه‌هايي است كه تصميم‌سازي و تصميم‌گيري مي‌كنند. اين آن كار خطرناكي است كه تهاجم به مباني انقلاب در آن است، تهاجم به بنيان‌هاي حافظ و محافظ است و در يك كلمه زمينه‌سازي براي تهي شدن نظام از عناصر قدرت است و وقتي نظام اسلامي از عناصر كه در درون اوست و مايه اقتدار اوست تهي شود و خالي شود، وقتي ضعيف شد، وقتي عناصر قدرت در او نبود، وقتي اقتدار نبود ديگر از بين بردن و كشاندنش به اين سمت و آن سمت كار مشكلي براي ابرقدرت‌ها نخواهد بود و مي‌خواهند او را وادار به تبعيت كنند.» در اين مرحله است كه «جهاد كبير» معنا پيدا مي‌كند و آن يعني اطاعت نكردن از خصمي كه در ميدان‌هاي مختلف مبارزه با ما قرار گرفته است. عدم تبعيت در ميدان سياست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و... و ديگر عرصه‌هايي كه امكان نفوذ و اثرگذاري دشمن وجود دارد.

مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) در تبيين دقيق‌تر آيات قرآن در سفارش خداوند به پيامبر گرامي اسلام در زمينه اطاعت و تبعيت نكردن از دشمن مي‌فرمايند: ما مي‌دانيم فشارهايي بر تو وارد مي‌كنند تا تو را وادار به تبعيت كنند، تهديد مي‌كنند، تطميع مي‌كنند، اما شما مراقب امر و نهي الهي باشيد. اين اطاعت نكردن از كافران، آن چيز بزرگ و مهمي است كه خداوند با اين سخن با اين لحن با پيغمبرش حرف مي‌زند. عدم تبعيت از دشمن، توجه به ظرفيت ملي و تقويت اقتدار كشور، هوشياري نسبت به راهبرد دوقطبي‌سازي دشمن و تبيين و روشنگري نسبت به آن، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتي، مجموعه راهبردهايي است كه سناريوي دشمن در گام سوم را نيز به بستري جهت اعتلاي ايران اسلامي تبديل مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس