معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: بلافاصله اقدامات لازم را برای هماهنگی با وزارت خارجه عربستان شروع کردیم و امیدواریم که حداکثر تا فردا (شنبه) بعدازظهر این هیأت را راهی عربستان کنیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان شب گذشته در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز هیأت دولت برای بررسی حادثه دیروز منا، اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته، در جلسه امروز دولت که به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، مقرر شد هیأتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون کنسولی وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از مسئولان بخش‌های ذیربط عازم عربستان شوند.

وی افزود: بلافاصله اقدامات لازم را برای هماهنگی با وزارت خارجه عربستان شروع کردیم و امیدواریم که حداکثر تا فردا (شنبه) بعدازظهر این هیأت را راهی عربستان کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفارت ما در ریاض نیز رایزنی‌های گسترده‌ای را برای مدیریت بحران شروع کرده است، خاطرنشان کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه نیز امروز در نیویورک ملاقات‌های گسترده‌ای با مقامات دیگر کشورها به ویژه مسئولان سازمان کنفرانس اسلامی داشته است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عربستان مأموریت علت‌یابی حادثه و استعلام از مقامات عربستان را که باید در این رابطه پاسخگو باشند، بر عهده دارد؛ این هیأت همچنین به مشورت‌های مستقیم با ستاد ویژه‌ای که در مکه تشکیل شده است، خواهند پرداخت.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: عیادت از مجروحان حادثه و تماس سیاسی با مقامات بالاتر سعودی و انجام امور کنسولی با مسئولیت معاون کنسولی وزیر امور خارجه، از دیگر برنامه‌های این هیأت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس