کد خبر 558793
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

معارضان سوری مورد حمایت عربستان طرح نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره ساختار مرحله انتقالی در این کشور را رد کردند.

 به گزارش مشرق، یک عضو یتم مذاکره کننده گروه معارضان سوری مورد حمایت ریاض در شهر ژنو به خبرگزاری فرانسه گفت: این گروه ایده استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را که بر باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سمت خود با اختیارات محدود در مرحله انتقالی همراه با سه معاون که معارضان آنها را تعیین می‌کنند، رد کرد.

وی افزود: دی‌میستورا در جریان نشست با ما (در روز جمعه) ایده‌ای را مطرح کرد و گفت که نظر شخصی وی نیست اما در عین حال هم نگفت که منبع این ایده کیست.

این عضو تیم مذاکره کننده گروه معارضان سوری مورد حمایت عربستان افزود: این ایده بر اقدام اسد در تعیین سه معاون برای خودش تاکید می‌کند و دی میستورا به ما گفتم که (شما آنها را انتخاب می‌کنید) تا اینکه اختیارات سیاسی و نظامی به آنها منتقل شود.

وی افزود: «این به معنای باقی ماندن اسد (در سمتش) براساس احکام پروتکلی» در مرحله گذار سیاسی است.

این عضو تیم مذاکره کننده گروه معارضان تصریح کرد: دی‌میستورا این ایده‌ها را در تلاش برای برون رفت از چرخه بیهوده‌ای مطرح کرده است که دور آن می چرخیم؛ یعنی تشکیل هیئت حکومت انتقالی قبل از قانون اساسی یا تدوین قانون اساسی قبل از هیئت حکومت انتقالی.

وی افزود: تیم مذاکره کننده معارضان (مورد حمایت ریاض) این ایده را رد کرد و ما به دی میستورا گفتیم که هیئت حکومت انتقالی همان طرف مامور برای تدوین اصول قانون اساسی نظیر تجربه لیبی و عراق و کنگو است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس