کد خبر 559160
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

مارتین تلاپا، معاون وزیر خارجه چک در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون تحولات منطقه به‌ویژه سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، معاون وزیرخارجه چک در این دیدار حمایت از راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد که باید به مردم سوریه اجازه داد تا درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند. مارتین پاتلا انتخابات پارلمانی اخیر در سوریه را اقدام مهمی در این راستا برشمرد.
 
او با ابراز نگرانی از رشد تروریسم و هم‌چنین مشکل آوارگان و مهاجران، خواستار تقویت حل سیاسی برای مقابله با بحران‌ها شد.
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به حمایت کشورمان از توقف درگیری‌ها در سوریه و روند گفت‌وگوهای سیاسی در ژنو، اظهار کرد: گروه‌های مسلح تروریستی در هفته‌های اخیر مصادیق زیادی از نقض آتش‌بس را مرتکب شده‌اند.
 
وی افزود جامعه جهانی باید در مبارزه با تروریسم به طور جدی عمل کند.
 
امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای مثبت با استفان دی‌میستورا در تهران در خصوص سه موضوع آتش‌بس، روند سیاسی و مسأله کمک‌رسانی، آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل در زمینه تسریع در روند کمک‌رسانی و پیش‌برد مذاکرات را یادآوری کرد.
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با اشاره به بحران یمن، از برقراری آتش‌بس در این کشور استقبال کرد و آن را فرصت خوبی برای شروع گفت‌وگوهای یمنی – یمنی برشمرد.
 
او در عین حال از روند رو به رشد تروریسم در یمن و هم‌چنین تداوم فاجعه انسانی در این کشور ابراز نگرانی کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس